• Anonym (Gravid?)

Blödning och positivt gravtest

jag började blöda/bruna flytningar redan på BIM som höll i sig i 1,5 vecka. Graviditetstesten har sedan BIM varit väldigt starka. Jag vet att man kan testa positivt en längre tid efter ett missfall, men jag tog ändå ett graviditetstest med veckoindikator idag av nyfikenhet. Den säger gravid 3+, vilket borde stämma om jag faktiskt är gravid trots min blödning, enl min mens bör jag vara i vecka 6 nu.

tänker att testet borde visat mindre antal veckor om hcg håller på att gå ur kroppen? 

kan testet visa 3+ om graviditeten avbrutits redan vid BIM, alltså väldigt tidigt ? 

gyn ber mig vänta tre veckor och ta ett nytt test, är det positivt då menar de att jag är gravid. 
    någon som har erfarenheter?

• Svar på tråden Blödning och positivt gravtest
  • Anonym (Ett päron)

Tror inte du behöver oroa dig, vanligt att blöda lite kring BIM, kroppen ställer om sig, livmodern kan blöda när embryot boar in sig osv 😊 

+3 är ju bra. Den gången jag fick missfall kom testet aldrig över 2-3 veckor. Hört många andra som varit med om samma sak. 

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (Ett päron) skrev 2025-06-04 17:16:12 följande:

Tror inte du behöver oroa dig, vanligt att blöda lite kring BIM, kroppen ställer om sig, livmodern kan blöda när embryot boar in sig osv 😊 

+3 är ju bra. Den gången jag fick missfall kom testet aldrig över 2-3 veckor. Hört många andra som varit med om samma sak. 

Har förstått att det verkar vara vanligt med blödningar, så hoppas att det är inte är någon fara nu heller trots att den höll i sig i sparsam mängd i typ 10 dagar.. 

jag Hoppas att 3+ är ett gott tecken:) borde ju inte ha hunnit upp till 3+ om graviditeten stannade av redan vid BIM, bara typ 14 dagar efter Äl.
  • Anonym (Tk)

En fråga från en novis. När testet säger tex 2-3 veckor vad räknar den ifrån då. ? Ägglossning? inplantationen? Förra mensen Alltså så vi normalt räknar ANTal veckor av graviditeten?

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (Tk) skrev 2025-06-04 18:00:00 följande:

En fråga från en novis. När testet säger tex 2-3 veckor vad räknar den ifrån då. ? Ägglossning? inplantationen? Förra mensen Alltså så vi normalt räknar ANTal veckor av graviditeten?

Jag har förstått att det räknas från befruktningen, måste ju vara implantationen? 
  • Anonym (Ett päron)
    Anonym (Tk) skrev 2025-06-04 18:00:00 följande:

Från ÄL/befruktning 😊
  • Anonym (Ett päron)
    Anonym (Ett päron) skrev 2025-06-04 18:18:31 följande:
    Från ÄL/befruktning 😊
    Ägget blir befruktat vid ägglossning. 
Svar på tråden Blödning och positivt gravtest