• Anonym (Intresserad)

Intresserad av äldre man -Hur får jag honom att slappna av?

Jag har blivit otroligt förtjust i och attraherad av en äldre man i min närhet som jag har väldigt mycket kemi med. Vi träffas minst en gång i veckan i ett socialt sammanhang utanför jobbet. Jag är 40 men ser ung ut, han är 58 och ser ungefär ut som det.

Jag försöker flirta med honom, som t.ex att föreslå att umgås, le mycket, skratta åt hans skämt (han är rolig), gå nära och försiktigt röra vid honom sådär lite etc. Min känsla är att han fattar att jag flirtar med honom men det är som att något står i vägen. Han svarar alltid på mina flirtar, ler tillbaka, skämtar mer, står kvar om jag rör vid honom etc. Han har också börjat hänga kvar för att prata med mig själv efter träffarna (kurs) och känns då som att han inte vill skiljas åt. Han har bjudit med mig på saker utanför kursen men då alltid när det är någon annan med. När det gäller att umgås själva (vilket jag föreslagit) så blir han lite undvikande. En gång missförstod han (med mening?) och bjöd med en kompis och en annan gång blev han sjuk (på riktigt?) och kunde inte. Jag tror att det kan vara så att han har lite dåligt självförtroende, känner sig gammal, är rädd för att bli sårad och tycker att jag är "för ung". För jag upplever det som att kemin mellan oss går att skära med kniv, så jag tror faktiskt inte att det handlar om att han är helt ointresserad.

Ni kvinnor och män som har erfarenhet av denna typ av situation, finns det något jag kan göra? Måste jag vänta ut honom om det ska bli något? Det känns som att han kommer backa hela vägen in i garaget och låsa dörren om jag pushar honom för hårt... Hur kan jag få honom att slappna av?

• Svar på tråden Intresserad av äldre man -Hur får jag honom att slappna av?
  • Anonym (Hmm..,.)

Ingen extrem åldersskillnad så han är nog inte intresserad helt enkelt. 

• Tukt

Dess mer du flörtar, dess större chans är att han tror du leker med han. Det finns en gräns, sedan måste man vara tydlig.

• Anonym (Patricia)

Är ni singlar båda två?  Det underlättar liksom.....

För övrigt håller jag med inlägget ovanför. Var tydlig med vad du är ute efter.  En flört , javisst, men vad vill du sen då?  Att det finns kemi och attraktion är en sak, att sen ta det vidare till något konkret är en hel annan historia.. 

Fundera på vad du vill med denna man och var sen tydlig med det . Spela inga spel som förvirrar.  Flörtar du med honom och samtidigt pratar om killkompisar,  dejte? eller annat så kanske han tror att du är totalt oseriös..  

• Zamboni

Många av oss (luttrade) singelmän i den åldern har inte så stort intresse av damer som agerar som en katt kring het gröt. Om du är seriöst intresserad av honom så berätta det! Du kommer att få (högst troligt) en direkt och ärlig respons. 

• Anonym (Lisa)

Jag är intresserad av en man som är ännu äldre. Jag är som dig och han 64. Vi har lärt känna varandra väl och jag har fått känslor, för att han är en sån fin person. 
    Jag upplever lite samma som du. 
    Jag upplever att han flirtar lite men väldigt, vääääldigt.. vad ska man säga... försiktigt. 
    Jag känner honom så pass väl att jag tror det skulle vara ett enormt stort steg att våga ta steget.... Mycket av rädsla för att bli dömd av andra....
    Jag tror att kan inte skulle våga riskera att det bara är en fling, eftersom våra sociala sfärer går ihop precis som du berättar..
    Jag tror att han bara skulle våga ta steget om han verkligen trodde att det kunde bli något riktigt bra, och hållbart.. Just pga av att han skulle avsky att bli sedd som någon som är ute efter yngre kvinnor..

Kanske är det samma för mannen du har känslor för?

Kanske behöver du faktiskt lägga kortet på bordet, som någon skrev, och säga att du är intresserad av honom på riktigt (om nu det är fallet).

• Anonym (qwerty)

Antingen är du ärligt och säger som det är "Jag är attraherad av dig, ska vi gå på en dejt"
    Eller så säger du att några stycken ska mötas för att äta middag, fråga om han vill gå med och "glömma" att bjuda in de andra.
    Tror du har bäst chans med alternativ 1.

Lycka till

• Anonym (Man)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-06-05 20:25:00 följande:

Lite nyfiken varför det här svaret får två tummar ner?
  • Anonym (V)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-06-05 20:25:00 följande:

Det tror jag också.
  • Dr Nail

Han kanske känner sig hindrad av vad hans fru kommer tycka om det hela.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-05 23:56:38 följande:
    Lite nyfiken varför det här svaret får två tummar ner?
    Därför att 18 år är en stor åldersskillnad och för att ts beskriver tydligt att hon uppfattar honom som intresserad?
Svar på tråden Intresserad av äldre man -Hur får jag honom att slappna av?