3 barn med samma pappa
Hej! Ni som har 3 barn med samma pappa och de 2 första var av samma kön, blev 3an också samma eller motsatta? 😊
Dela gärna med er av andra ni känner om ni ej har det så själva 😊
Hej! Ni som har 3 barn med samma pappa och de 2 första var av samma kön, blev 3an också samma eller motsatta? 😊
Dela gärna med er av andra ni känner om ni ej har det så själva 😊
Två flickor och tredje blev en pojke.
Men upplever, baserat på andra i min omgivning, att det är vanligare med tre av samma kön, men vet inte huruvida det stämmer eller inte rent generellt.
Nu har jag 3 barn med 2 pappor så är väl inte rätt att svara, har 2 pojkar och en flicka med tänkte på några familjer jag känner där det finns flera barn med samma föräldrar
3 pojkar
5 pojkar
3 flickor
4 flickor
3 pojkar
2 flickor, 1 pojke
3 flickor, 1 pojke
2 pojkar, 1 flicka
3 pojkar
Det är i princip 50% chans (det är ngt sannolikare med pojkar än flickor).
En röst kommer man inte långt med känner familjer med tre eller fler barn som ser ut så här
PFP
PFP
FFF
FPF
FPF
PPP
PPF
FFF
PFF
FFF
PPP
PPP
PFFP
FFPF
FFFF
FPFFFF
Jag har son, son, dotter.
Andra par jag känner till har:
flicka, flicka, pojke
flicka, flicka, pojke
flicka, flicka, pojke, pojke
pojke, pojke, pojke
flicka, flicka, flicka
Det är i princip 50% chans (det är ngt sannolikare med pojkar än flickor).
Har träffat 2 familjer med 8 döttrar var, inga söner. Statistiskt sett betyder detta ingenting. Det är inte så att dessa fäder inte kan få till en son. Finns inget sätt att räkna ut vilket kön barn nummer 3 blir. Ungefär 51% chans att det blir en pojke vid varje graviditet.
Statistiskt är PPP det vanligaste bland trebarnsfamiljer i västvärlden, följt av PPF.
Förklaringen är att par med två pojkar är mer benägna att skaffa ett tredje barn. Och de har sedan 51% sannolikhet att få en tredje pojke.