Att lämna en bra man
Jag är gift med en man som är nära nog perfekt. Snäll, omtänksam, jämställd, bra med barnen, ser hyfsat bra ut, bra jobb, kan lyssna och prata känslor. Vi har alltid haft jättebra sex. Min familj älskar honom och vännerna är avundsjuka.
Ändå (eller därför?) har jag tappat all attraktion till honom! Jag skyller på mycket på jobbet för att slippa ha sex fast det är lugnare än vanligt där. Men när han tränar eller träffar vänner går sexleksakerna varma.
Jag känner mig som en otacksam idiot som vill lämna, jag hittar ju inga fel på honom eller har andra skäl att gå. Men när han tar på sig sitt förkläde och börjar med maten ryser det av obehag och jag har nästan slutat titta på TV med honom då jag inte tål att han lägger armen runt mig.
Vad är det för fel på mig, har någon varit med om något liknande och det har blivit bra igen? Har funderar på terapi och läst på hur de jobbar, men tror inte på det för oss, vi har egentligen inga problem, utom mig.
Värst av allt är att jag börjat spana in andra män och fantiserar om dem. Även om mina gamla ex och det var inga bra män kan jag säga. Men att skiljas är att krossa honom och vad ska alla säga?
Tankar?