Älska någon men inte fungera?
Har ni någon gång varit i en relation, ni älskar varandra och har det som bäst när ni har det bra. Men en liten sak blir lätt en stor konflikt som leder till konsekvenser att ni t.ex. sover osams och konflikterna uppstår ofta?
Jag och min sambo sedan 4 år har det problemet, och just nu vet jag inte om det är vi eller om bråket lett till ett avslut. Jag känner att han inte ser sin del och han tycker att jag inte ser min. Jag har försökt skriva sms om att ses och prata och lyssna på varandra utan att älta gamla konflikter och frågar om han är redo för det och säger i princip "om det ska bli samma sak nej, eller det är så det brukar låta"
Finns det relationer där detta går att lösa? Jag älskar honom verkligen, men ingen av oss orkar ha dom här stora bråken och sova osams vi pratar och sen händer samma sak igen. Är det så enkelt att vi aldrig kommer kunna vara tillsammans eller finns det lösningar? Parterapi har jag försökt uppmuntra till men det cill han inte. Tacksam för svar då jag sitter som på nålar.