• Anonym (Tess)

Min man har plötsligt blivit svartsjuk

Min man och jag har varit två väldigt fria personer som haft massa sex tidigare med olika personer. 

När vi gifte oss så vet jag seriöst inte hur många som var där som han tidigare legat med eller bara hånglat med. Det är typ att hans kompisar (killkompisar) blivit tillsammans med hans gamla ligg. Vet inte hur många sånna historier jag hört. Han har raggat upp någon brud på krogen, legat med henne och sedan blivit kk tills dom träffat någon av hans kompisar och då har dom blivit tillsammans med hans polare istället?. 

Vi har ofta hans ex på besök hemma hos oss också?. Vi käkar även middag ihop och han umgås och reser även massor med sin ex svärfar. 

Men nu till mitt problem. Jag har en gammal KK/vän som jag känt i 18 år, han är gift och jaja, jag var med honom samtidigt som han var gift och vi har vår historia?. Däremot har vi inte haft sex på 8 år nu utan är enbart vänner, med en viss sexuell spänning i luften men inget allvarligt. Jag berätta för min man att jag bjudit hem min gamla kk på middag nästa helg då det ser ut att bli bra väder. Min man är nog skitarg, han smällde igen dörren och drog iväg när jag berättade detta. Jag fattar ingenting, jag tycker det är fett överdrivet med tanke på hur tolerant jag är. Han hade Flera ex på vårt bröllop också med flera olika ex svärföräldrar då. 

Han tycker skillnaden är att jag varit inblandad i otrohet. Hur är det skillnad? 

• Svar på tråden Min man har plötsligt blivit svartsjuk
  • Anonym

Om du inte förstår det så kan nog ingen förklara...

• Anonym

Så det var inte så festligt i längden med "alla gökar alla" ....

• Anonym (Tess)
    Anonym skrev 2025-06-06 22:06:35 följande:

Om du inte förstår det så kan nog ingen förklara...

Jag har inte legat med honom på nästan 10 år, känt honom i nästan 20 år och han hänger ju med massa ex och ligg jämt. Vi har dessa människor hemma hos oss men när jag bjuder hem någon jag haft sex med blir det en enormt dålig stämning. 
  • Anonym (ABC)

Ingen skillnad och du var ju inte otrogen.

• Anonym (Quinny)

Rätt ofräsch att omge sig med en massa gamla knull. Varför ens umgås. Är ni ett sådant litet gäng eller byhåla att alla har legat med alla? Äckligt! Hans svartsjuka förstår jag inte. Ni är ju lika goda kålsupare bägge två. 

• Anonym (Tess)
    Anonym (Quinny) skrev 2025-06-06 22:27:07 följande:

Rätt ofräsch att omge sig med en massa gamla knull. Varför ens umgås. Är ni ett sådant litet gäng eller byhåla att alla har legat med alla? Äckligt! Hans svartsjuka förstår jag inte. Ni är ju lika goda kålsupare bägge två. 

Ingen byhåla utan Sthlm stad. Jag har samma grej. Tar jag en promenad på Kungsholmen är det mer regel än undantag att jag går in i 4 gamla ligg under en promenad på 1,5 timme. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tess) skrev 2025-06-06 22:46:54 följande:
    Ingen byhåla utan Sthlm stad. Jag har samma grej. Tar jag en promenad på Kungsholmen är det mer regel än undantag att jag går in i 4 gamla ligg under en promenad på 1,5 timme. 
    Fräsch brud 
  • Anonym (Quinny)
    Anonym (Tess) skrev 2025-06-06 22:46:54 följande:
    Fy för den lede. Hur många? Bara du inte stryker omkring på Baltzars eller de närmaste gatorna. 
  • Anonym (tönt)

Ännu ett exempel på en man som inte klarar av att få samma behandling tillbaka som han ger sin tjej.

I nån annan tråd var det att mannen reste ofta och när TS reste bort en helg så stängde han in sig i ett rum och surade på söndagen. Detta låter som samma fenomen.

Han får hänga med massor av ex och KK:s och ligg men när du vill det så blir han arg. 

Och svaren du får i tråden då! Totalt medeltida med insinuationer om att du ligger runt. Vad jag förstod var det killen som knullat runt en del.

TS, skit i din mans passiv aggressivitet, låt honom komma till dig. Han måste klara av att kommunicera. Klarar han inte det och fortsätter smälla i dörrar som en tonåring får du vara den vuxna och fråga "är det något? du smäller i dörren, du verkar upprörd." 

• Anonym (Mannen)

Det vuxna är att fråga honom varför han reagerade som han gjorde.

Svar på tråden Min man har plötsligt blivit svartsjuk