• Anonym (yrslig)

Vad är det för fel på mig? Konstant yrsel sedan igår

Hej. Jag åkte på en halsinfektion för en vecka sedan som varken blivit bättre eller sämre. Varit hängig. Halsontet är idag bättre men sen igår har jag en fruktansvärd yrsel. Jag försökte gå ut med barnen igår men fick vid flera tillfällen sätta mig ner för att inte svimma. Gick till doktorn för jag tänkte att infektionen kanske satt sig i öronen eller något? Hade ett blodtryck på 110/70, puls på över 100 och Crp på 17 men dom hittade ingen orsak till min yrsel. Jag har druckit vatten i mängder för att utesluta uttorkning som orsak men yrseln kvarstår idag och jag behöver ligga ner, det är fruktansvärt då jag är en person som vill hålla igång och hitta på saker på helgerna. 

Kan det vara mentalt? Jag har en moster som varit som en förälder genom min uppväxt som just nu svävar mellan liv och död på sjukhuset efter en stroke. En mamma som har trippelnegativ bröstcancer. Två små barn och därför många uppvak om nätterna. Sen livet i övrigt med heltidsjobb, GAD etc? kan allt detta till slut ha blivit för mycket och vara orsaken till yrseln och att jag just nu inte fungerar alls? Vad kan det annars vara? Blir galen snart? 

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Konstant yrsel sedan igår
  • Anonym (yrslig)

Jag är också stressad för jag vill tillbaka till jobbet imorgon (som jag älskar och som jag trivs på) eftersom jag redan varit borta förra veckan men jag känner mig just nu totalt handlingsförlamad. Jag klarar knappt av att gå upp på toa just nu pga yrseln. Vad är detta?! Vad gör jag. Kan det vara någon bakomliggande sjukdom som kommer såhär plötsligt? Hjärntumör? Cancer? 

• Anonym (A)

Hur är det med salt? Inte bra att dricka rent vatten i mängder. 

Men jag skulle gissa att du är svag pga sjukdom och att stress förvärrar det hela. 

• Anonym (yrslig)
    Anonym (A) skrev 2025-06-08 12:35:50 följande:

Hur är det med salt? Inte bra att dricka rent vatten i mängder. 

Men jag skulle gissa att du är svag pga sjukdom och att stress förvärrar det hela. 

Det kanske är en bra idé att pröva vätskeersättning. Ja det kommer ju samtidigt som en virusinfektion så det borde ju ha ett samband. Jag har inte vilat som jag borde tidigare utan det gör jag först nu när jag inte KAN vara uppe.
  • Anonym (yrslig)
    Lynx123 skrev 2025-06-08 12:31:05 följande:

Vad säger 1177?

Att jag ska söka akutmottagningen. Men det känns ju lite väl. 
  • Mantrasina

Kan vara tex virus på balansnerven, kristallsjuka, stress, allmän svaghet pga sjukdom etc. 

Har du pratat direkt med 1177? Finns det en närakut/jourmottagning som inte är akutmottagningen skulle jag söka dit. 

• Anonym (A)
    Anonym (yrslig) skrev 2025-06-08 12:55:24 följande:
    Det kanske är en bra idé att pröva vätskeersättning. Ja det kommer ju samtidigt som en virusinfektion så det borde ju ha ett samband. Jag har inte vilat som jag borde tidigare utan det gör jag först nu när jag inte KAN vara uppe.
    Gör det! Beror det på vätskebalansen så hjälper salt snabbt, inom en timme. 
  • Lynx123
    Anonym (yrslig) skrev 2025-06-08 13:00:15 följande:
    Anonym (yrslig) skrev 2025-06-08 13:00:15 följande:

Då ska du göra det.
  • Anonym (Mimmi)

Jag tror sta på att din yrsel beror på att du har haft en infektion och sedan allt annan stress på det.
    Jag känner nämligen igen det från egna erfarenheter.
    Kroppen säger ifrån när den pressas för hårt , lägg ingen mer press på dig utan vila och ta hand om kropp och knopp.

• Anonym (J)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-08 13:53:05 följande:

Jag tror sta på att din yrsel beror på att du har haft en infektion och sedan allt annan stress på det.
    Jag känner nämligen igen det från egna erfarenheter.
    Kroppen säger ifrån när den pressas för hårt , lägg ingen mer press på dig utan vila och ta hand om kropp och knopp.

Jag får yrsel av överbelastning och då är det salter som behövs. Haft yrsel och orkeslöshet sedan streptokockinfektion 2007. 
  • Anonym (J)

Att det tog så lång tid är för vården sa att jag hade ångest i sisådär 18 år men det hafe jag ju inte för det fanns ingen anledning till ångesten, kroppslig oro på nåt sätt var det istället. 

Svar på tråden Vad är det för fel på mig? Konstant yrsel sedan igår