• Anonym (Ysa)

Han glömmer men blir arg på mig

Min kille sedan ett år tillbaka glömmer saker och tar ut frustrationen på mig. 

Tex glömde han bort synundersökning inför utökat körkortstillstånd idag. Först när jag kom hem till honom och frågade hur det gått så kom han på att han glömt tiden och blev svinarg över att jag inte ringt och påmint honom. 

Detta har varit ett problem sedan vi började halvbo hos varandra. Han verkar ha väldigt svårt att planera och strukturera. Jag har ordnat så att vi delar kalender och lägger in händelser med påminnelser. Men han kollar aldrig aviseringar, rensar bara. 

Jag börjar tröttna och idag blev jag riktigt ledsen. Han blir så himla arg vid minsta motgång och tar alltid ut frustrationen på mig. Idag gick han upp emot mig och skrek mig i ansiktet "Är du så jävla dum att du vet utan att påminna mig? Du vill sabba för mig!!"

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Han glömmer men blir arg på mig
  • Anonym (Anna)

Tala om för honom att han är vuxen och att du är flickvän och inte mamma.

• Anonym (Förslag)

Sluta ha delad kalender. Sluta engagera dig i hans personliga tider och allt annat som han behöver komma ihåg. Se till att du inte är så involverad. Han måste vara ensam med ansvaret för att någonsin bli motiverad att axla det. 

Detta råd är om du mot förmodan skulle vilja vara tillsammans med någon som skriker sånt åt dig för att han själv har missat en liten skitsak rent ut sagt. 

Hur beter han sig om det är något viktigt ? Något där
    man inte bara kan boka en ny tid om två veckor ? 

• Anonym (sköldmö)

Vad du ska göra? Du ska göra slut. Man ska inte vara tillsammans med någon som blir så där arg och skriker åt en för att man inte har påmint. Det är HANS ansvar att hålla reda på sina grejer. Du är inte hans morsa.

Jag brukar råda att inte flytta ihop eller bilda familj med någon som har svårt att planera och strukturera sin vardag, även om personen är snäll. Det är bättre att vara särbo med en sådan person.

Vill man trots detta leva ihop med personen, får man beredd att axla ett stort ansvar för att den gemensamma vardagen ska fungera.

Min i ditt fall finns inget att bygga på, låter det som. Är din kille öht något att ha? Han är ju inte ens snäll.

• Lynx123

Varningsflagga! Mansbebisar blir ofta värre, inte bättre! Snart är det ditt fel att han har hål i tänderna...

• Anonym (run for your life)

Han har allvarliga problem och går inte att leva med.

Bara föreställ dig hur en sån skulle bli med sömnbrist efter en bebisl Han kommer troligen att slå dig då om han redan är så här orättvis och störd med att skylla allt på andra när det bara är han själv som har tabbat sig med en grej som bara angår honom.

• Anonym (run for your life)

Du borde säga:

"Du har en telefon. Den har perfekt minne. Lägg in viktiga saker där som larm och sluta förvänta dig att en annan vuxen med egna saker att göra ska hålla reda på ditt liv."

Reagerar han snett på att använda hjälpmedel som tillkommit bara för såna som han så är det bara en sak att göra- slut!

Du är varken hans morsa eller hans personliga sekreterare.

• Anonym (H)

Inte okej att ta ut sin frustrationen på dig.

• Anonym (Ella)

Jag levde tillsammans med en man som gjorde samma sak mot mig. Det slutade med kvinnojouren. Gör slut innan det går för dig som det gjorde för mig.

• Anonym

Jag blir orolig för dig ts när jag läser detta.
    Det är på inget vis normalt att reagera som han gör. 
    Han kan inte hantera besvikelse, redan där är det illa. Att han blir aggressiv mot dig för något som han själv är ansvarig för är väldigt illa. 
    Han har heller ingen självinsikt och förstår att han har problem som han borde söka hjälp för
    Lämna relationen ts!

• Hellishen

Flytta ut. Gör slut. 

Du inser ju att om han behandlar dig så illa när han själv gjort fel att det kan bli riktigt farligt den dagen du faktiskt är den som råkat gjort något han ser som fel. Och fel får man göra, det innebär inte att man ska bli hotad och verbalt misshandlad av någon som Ska föreställa ens partner. Han är ju sjuk i huvudet och det får han ta tag i själv, det är Din huvudvärk. Lämna! ❤️ 

Svar på tråden Han glömmer men blir arg på mig