Hur långt ifrån ett samhälle är rimligt att bo om man inte kan ha bil, men typ har all tid i världen?
Har lessnat på att bo som jag gör och tittar runt på lite på hemnet osv. Drömmer om att få bo längre bort ifrån en vältraffikerad järnväg och bilväg än 50 meter. Och jag skojar inte när jag säger vältraffikerad, här går pendeltåg var 5e min, fjärrtåg några gånger i timmen och godståg... dessa JÄVLA godståg... fler gånger om dagen och mitt i natten. Dessutom banarbete nästan varenda natt, jag fattar inte vad de pysslar med. Finpolerar spåren? Och så vägen, eller egentligen vägarna, en alldeles nedanför huset, som är lite mindre traffikerad, men bortom järnvägen går en av huudlederna in till stan, vilket är ett ständigt brus. Sen är det blåljusutryckningar och helikroptrar och lågflygande flygpan och... Jag vill bara bort.
Förlåt, jag behövde spy lite galla.
Så, frågan lyder som i rubriken: Hur långt ifrån ett samhälle är rimligt att bo om man inte kan ha bil, men har typ all tid i världen? Jag älskar att cykla, även om jag inte har gjort det på 10 år, och har inget emot att gå. Jag är hyfsat stark och kan bära tungt både med armar och rygg. Jag gillar att fixa och dona med hus och trädgård och drömmer ibland om ett litet ödehus som jag kan helrenovera.