• Anonym (Dickpics)

Är dickpics "beviset" på att män tänker med kuken?

Det är ju så pass vanligt förekommande att man kan börja tro att det är en del av mäns natur att ofreda och/eller skaffa sig sexuell makt. Även män som utåt sett är intelligenta och verbala ägnar sig tydligen åt sådant apbeteende.

Vad är det som gör att mäns hjärnor försvinner ner i skrevet så fort de ser en attraktiv/ tildragande kvinna? Vad är det som gör att man skickar dickpics eller sexuella förslag/ frågor istället för att behandla kvinnor som människor som man pratar anständigt med? Anser ni att det är en viss typ av män som håller på med sådant eller har egentligen alla män eller de flesta dessa tendenser?

Är det inte dags att vi kvinnor och anständiga män, i den mån de finns, sätter ned foten ordentligt mot sådant? Annars finns risken att gränserna för vad män anser sig få/ kunna göra flyttas fram och det gör bara att kvinnor måste bli ännu mer reserverade för vilka de tar kontakt med, främst på nätet, och det gör också att män som inte menar att ofreda utan kanske bara vill skämta om sex blir misstänkliggjorda. 

• Svar på tråden Är dickpics "beviset" på att män tänker med kuken?
  • Anonym (qwerty)

Män som skickar dickpicks visar bara att de inte har något annat att erbjuda i ett förhållande. Bara tacka för att de inte slösade bort mer av din tid, blocka och gå vidare.

• Anonym (/)

Jag kan känna sanslös attraktion till en kvinna bara av att se henne och hennes attribut. Men sedan får man koppla in hjärnan och inse att man inte beter sig hur som helst. Har aldrig fattat grejen med dickpicks alls även om jag är man. Varför skulle jag vilja blotta mig för vilken kvinna som helst?

• Anonym (Dickpics)
    Anonym (/) skrev 2025-06-11 13:52:12 följande:

Jag kan känna sanslös attraktion till en kvinna bara av att se henne och hennes attribut. Men sedan får man koppla in hjärnan och inse att man inte beter sig hur som helst. Har aldrig fattat grejen med dickpicks alls även om jag är man. Varför skulle jag vilja blotta mig för vilken kvinna som helst?

"Koppla in hjärnan och inse att man inte beter sig hur som helst". Det verkar som om många män har svårt att koppla in både hjärnan och mänskliga känslor. Om man endast ser kvinnan som objekt att runka till, då är man inte mycket till människa/ man.
  • Anonym (/)
    Anonym (Dickpics) skrev 2025-06-11 14:15:25 följande:
    "Koppla in hjärnan och inse att man inte beter sig hur som helst". Det verkar som om många män har svårt att koppla in både hjärnan och mänskliga känslor. Om man endast ser kvinnan som objekt att runka till, då är man inte mycket till människa/ man.
    Förmodligen är det för att jag är man men jag har svårt att uttyda om ditt svar avsåg kritik mot vad jag skrev.
  • Anonym (Dick)
    Anonym (Dickpics) skrev 2025-06-11 13:13:05 följande:
    Är dickpics "beviset" på att män tänker med kuken?

Kanske beviset på att män tänker kuken?

• Anonym (Saga)

Yes. Bara tanken på att den man som gör det tror att det är önskat eller på något sätt efterfrågat av den mottagande parten. Why liksom?

• Anonym (Lillan)

Fruktansvärt avtändande och korkat. Skulle inte ens ta i honom med tång. Hur ska man kunna ha ett intellektuellt och roligt liv med en sån? Nej blocka och kolla aldrig åt honom nåt mer. 

• Anonym (Lillan)
    Anonym (/) skrev 2025-06-11 13:52:12 följande:

Så när du ser en attraktiv kvinna vill du visa henne din k*k? Skulle aldrig få för mig att visa min vagina för en man jag känner attraktion för över nätet. 
  • Jimmy75

Nej det är en gåta. Är absolut för att försöka få bort sånt, och för den delen allt annat tölpigt, intelligensbefriat beteende. Dock är huret lite svårare. Inte för att det såvitt jag vet finns några studier på det, men helt ärligt skulle jag förvänta mig att en majoritet av de som skickar är lägre än genomsnittligt begåvade och det är inget man kan åtgärda. Däremot kanske man för en gångs skull borde få upp ögonen för att ämne som sex och samlevnad tillsammans med att arbeta med värdegrundsfrågor skulle få betydligt större plats i skolan än vad det har idag. Blir ju bara mindre och mindre. Nästan så man kan tro att de som utformar läroplanen också har en begåvning på dick-pic-nivå.

• Jimmy75
    Anonym (Lillan) skrev 2025-06-11 19:16:03 följande:
    Så när du ser en attraktiv kvinna vill du visa henne din k*k? Skulle aldrig få för mig att visa min vagina för en man jag känner attraktion för över nätet. 

Men du får ju gärna läsa vad han skriver, någon måtta får det ju vara på det förutfattade tolkandet. Han skriver ju uttryckligen "Har aldrig fattat grejen med dickpicks alls även om jag är man. Varför skulle jag vilja blotta mig för vilken kvinna som helst?"

Om du får det till att han vill visa sitt könsorgan för random kvinna han tycker är attraktiv så har du ju redan bestämt dig för att det är så.

Svar på tråden Är dickpics "beviset" på att män tänker med kuken?