• Anonym (Anonym)

Hälsoproblem, beroendeproblematik, psykologdebut och en fruktansvärd arbetsmiljö på grund av en ny kollega.

Jag behöver hjälp. Jag känner mig helt tom efter året som gått.
    Hälsoproblem, beroendeproblematik, psykologdebut och en fruktansvärd arbetsmiljö på grund av en ny kollega.
    Om det finns någon som orkar läsa min berättelse och har något råd om hur jag kan ta mig ur denna mörka grop, jag vore jag evigt tacksam.

Lite backstory:
    Jag är en kvinna på ca 30 år, jag jobbar som restaurangchef på en krog.
    ?Köksansvarig? är en lokalt (ö)känd man i 50-årsåldern med hög energi, många företag i bagaget och starka narcissistiska drag, började på arbetsplatsen för ca ett år sedan.

?--------------------------------------------------------------------------------------------

Allting börjar i slutet av maj 2024,
    Jag får en cancerdiagnos, det är tydligen orättvist mot mina kollegor att jag får ledigt två veckor innan sommaren medan vissa bara får en, ursäka att jag fått cancer.
    I slutet av juni får jag en POTS-diagnos, en sjukdom med en hel radda symptom. En sjukdom där 25% av de drabbade på sikt förlorar sin förmåga att arbeta och vissa blir till och med homebound eller rullstolsburna på grund av symptomen.

I mitten av september ringer min pappa och väcker mig mitt i natten, full. Han berättar att han inte orkar mer och att han vill ta sitt liv.
    Helgen efter detta får jag neka honom i dörren på jobbet för att han är så full att han knappt kan stå, han blir vansinnig för att han inte kommer in.
    Ytterligare en helg senare är han återigen på jobbet, något nyktrare, och berättar att han är alkoholist (no shit) och att han vart det sedan jag sa upp kontakten med honom när jag var tonåring och han valde sin nya flickvän framför mig. Jag känner skuld.