• Lovisa92

Skaffa fler barn?

Har 3 barn, 5 år, 2 år och 6 månader. Efter första barnet (han var en high need baby) så tvekade jag på att skaffa fler. Men efter skilsmässa och att jag träffat en ny så skaffade vi snabbt ett barn och ?råkade? bli gravid igen när dottern var bara 9 månader? Så nu har vi två gemensamma barn och sen har jag sonen sen tidigare. Å ena sidan är det fullt upp som det är men å andra sidan kan jag inte riktigt acceptera att tredje barnet är mitt sista. Jag avskyr i och för sig att vara gravid men älskar bebistiden och att se hur de äldre syskonen pysslar om sin nya lillebror är så vackert? 
    Är jag knäpp som vill ha ett fjärde barn? Känns som att för varje barn jag får desto mer vill jag ha fler?

• Svar på tråden Skaffa fler barn?
  • Anonym (Myggan)

Utifrån dom förutsättningar ni har och dom erfarenheter du har - är det försvarbart vettigt att skaffa en till? 
    Och beroende på din ålder - varför är det så bråttom?  Kan du inte landa ordentligt i typ 6 månader till, njuta av tiden som är just nu  och se hur det känns då när alla tre är på förskolan och ni har en bättre vardag att jämföra med. 
    Och krass fakta är ju att för varje barn man skaffar , ju mer påverkar det ens förhållande Utifrån nattvak, kolik, VAB och allt mindre tid ihop som par.  Väl värt att ta med i ekvationen.  

Och vad säger din partner?  

• Lovisa92

Min partner vill inte ha fler barn för tillfället (han är äldre än mig och tycker att han börjar bli för gammal) men om jag verkligen vill så tror jag inte att han kommer säga nej. Han älskar barn och trivs med att vara pappa. Det är väll mest det du skriver (Myggan) att varje barn tar tid och energi från relationen. Men jag är 33 så borde kunna avvakta något år och se hur det känns då. Tredje barnet var ett ?misstag? så att bli gravid verkar inte vara något problem?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Skaffa fler barn?