Bör jag vara orolig
Ny partner sen några år. Varit väldigt fin mot mig hela tiden men också hela tiden uttryckt ett starkt agg mot sitt barns mamma som han separerade med för ganska många år sen. Jag kan av vad jag hört har hänt ändå förstå irritation, över saker som inte funkar med barnen + hans version av hur deras relation var från hennes sida.
Samtidigt har han uttryckt att hon var hans första och största kärlek, att man nog aldrig blir så kär igen som när man var ung vilket jag tyckte var extremt klumpigt och sårande.
Nu upptäcker jag att de ändå verkar ha en helt okej relation där de skickar bilder på barnen till varandra osv. Känns inte riktigt bra i magen och stämmer inte med bilden han gett mig över hur knäpp hon nu skulle vara. Min tanke är alltså med den där kommentaren om hans stora kärlek och bitterheten tillsamman kanske istället står för att hon lämnat honom(även om det sägs det var ömsesidigt) och att det finns känslor kvar.
Vill inte investera i en man eller relation där det kommer sluta med att jag blir sårad. Tog lång tid för mig att våga släppa in efter tidigare hjärtekross och nu går jag med en gnagande intuition över att han kommer såra mig också.
Hur tänka? Skulle jag ta upp det här skulle han såklart aldrig erkänna. Vi har pratat om det och han säger att han inte känner något nu och älskar mig. Men jag undrar?.Jag vill ju vara med den stora kärleken och att det är ömsesidigt. Hur kan man säga så i början av en relation dessutom?då tror ju jag där är känslor kvar.