• Anonym (Mår inte så bra)

Han hotar med att avsluta vänskapen :-(

Snälla inga elaka kommentarer!

Jag umgås väldigt mycket med en man och han vet att jag har känslor för honom för det har jag berättat. Fast dom är dock inte besvarade. 
    Igår var vi ute på klubb. 
    Han satt bredvid mig och skrev med andra tjejer. Så jag sneglade lite och han la märke till det. Det tyckte han inte om.
    Han frågade mig varför jag är svartsjuk.
    Jag säger att jag inte är det (även fast jag är det)
    Han säger att min svartsjuka lyser igenom.
    Kom ihåg att jag kan avsluta denna vänskap när jag vill. Glöm aldrig det säger han till mig.
    Jag frågar honom varför han hotar mig så.
    Han sitter tyst.
    Jag frågar honom om han vill att jag åker hem till mig (jag bor i en annan stad)
    Han säger att jag har grejer hemma hos honom.
    Jag frågar honom om det var ett ja eller nej men han sitter tyst.
    Jag blir riktigt irriterad så jag drar till det andra dansgolvet.
    När jag lugnat mig efter en stund så går jag tillbaka och han står och pratar med andra tjejer.
    Men när jag kommer fram så drar han bara?

När vi kommer hem till honom och lägger oss i sängen så säger jag att jag blev jätte ledsen över hur han uppförde sig ikväll. Han vill gärna att jag berättar mer. Men jag börjar ju stor gråta.
    Han säger att det kommer bli bra. Han smeker mitt hår och kramar om mig och vi somnar.

När vi för en stund vaknade så börjar han prata om någon tjej. Jag undrar vem hon är. Han säger att det är ett ex som han saknar jätte mycket och att hon är otroligt vacker.
    Alltså jag exploderar snart!
    Gud vad jag tycker om detta människa !!
    Men det känns som att han kör med mig
    Usch och fy så dåligt man mår!
  • Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(
  • NinniQX

Men sluta umgås med honom. Du skadar bara dig själv genom att umgås med honom. Han verkar ha visat och sagt att han inte vill något mer än vänner. 

• Anonym (Hm)

Det här måste ju vara höjden av själv-sabotage. Är du väldigt ung? Bryt vänskapen. Den kommer inte utvecklas till något mer än smärta för dig

• Dexter dot com

Du har känslor för honom som varit tydlig med att han inte är intresserad av mer än vänskap och ändå accepterar du att fortsätta er vänskap. Då får du ju acceptera att han träffar kvinnor, pratar om andra osv så som man gör med vänner dvs delar tankar och känslor. Klarar du inte av att vara bara vänner utan blir svartsjuk, belastar honom med dina "icke vänskapliga" känslor så behöver du bryta med honom. Han kör inte med dig utan behandlar dig som en kompis.

Anonym (Hm) skrev 2025-06-14 14:31:18 följande:

Det här måste ju vara höjden av själv-sabotage. Är du väldigt ung? Bryt vänskapen. Den kommer inte utvecklas till något mer än smärta för dig

Vi båda är 28

Jag vet inte hur jag ska släppa taget när vi har känt varandra i många år
  • Queen81

Snacka om att plåga sig själv! Sluta!
    Ni kommer inte kunna vara vänner så länge du har känslor för honom. Han är inte intresserad av dig, det har han sagt klart och tydligt. Bryt, all kontakt, bara bryt. Prata inte, skriv inte, träffas inte. Du kommer komma över det här om du släpper taget om honom.

• Anonym (Sittra)
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-06-14 14:21:54 följande:
    Han hotar med att avsluta vänskapen
    Snälla inga elaka kommentarer!

Jag umgås väldigt mycket med en man och han vet att jag har känslor för honom för det har jag berättat. Fast dom är dock inte besvarade. 
    Igår var vi ute på klubb. 
    Han satt bredvid mig och skrev med andra tjejer. Så jag sneglade lite och han la märke till det. Det tyckte han inte om.
    Han frågade mig varför jag är svartsjuk.
    Jag säger att jag inte är det (även fast jag är det)
    Han säger att min svartsjuka lyser igenom.
    Kom ihåg att jag kan avsluta denna vänskap när jag vill. Glöm aldrig det säger han till mig.
    Jag frågar honom varför han hotar mig så.
    Han sitter tyst.
    Jag frågar honom om han vill att jag åker hem till mig (jag bor i en annan stad)
    Han säger att jag har grejer hemma hos honom.
    Jag frågar honom om det var ett ja eller nej men han sitter tyst.
    Jag blir riktigt irriterad så jag drar till det andra dansgolvet.
    När jag lugnat mig efter en stund så går jag tillbaka och han står och pratar med andra tjejer.
    Men när jag kommer fram så drar han bara?

När vi kommer hem till honom och lägger oss i sängen så säger jag att jag blev jätte ledsen över hur han uppförde sig ikväll. Han vill gärna att jag berättar mer. Men jag börjar ju stor gråta.
    Han säger att det kommer bli bra. Han smeker mitt hår och kramar om mig och vi somnar.

När vi för en stund vaknade så börjar han prata om någon tjej. Jag undrar vem hon är. Han säger att det är ett ex som han saknar jätte mycket och att hon är otroligt vacker.
    Alltså jag exploderar snart!
    Gud vad jag tycker om detta människa !!
    Men det känns som att han kör med mig
    Usch och fy så dåligt man mår!
    Snälla, varje gång han tar på dig eller du på honom så upprätthåller du bandet till honom. Därför att du är kär i honom. Livsfarligt.

Du måste förstå, antigen passar dina pusselbitar som person i det som han söker i en partner, eller också gör de inte det. Och tyvärr verkar inte dina pusselbitar vara de rätta.

Det har inget med ditt värde som potentiell flickvän eller ditt männidkovärde att göra. Det bara saknas bitar och det går inte att göra om sig helt för att passa, antingen passar man eller ej.

Jag vet inte hur han tänker, men han verkar vara säker på att du bara är en kompis. Så när ni är tillsammans blir det bara konstigt, ni verkar inte kunna parta bra ihop. Blir tråkigheter.

Det är smärtsamt att landa i verkligheten, men det är bätre att göra det än att leva som du gör.

Men vi brukar också vara intima och sen så ångrar han sig dagen efter.

Han skriver ju också varje dag och frågar hur jag mår och skickar massan hjärtan till mig.

Blir så förvirrad av dessa dubbla budskap!

Hur säger man upp vänskapen?
    blcokerar man bara? Eller skriver man bara att man inte vill umgås mer? :/

för jag har sagt det 2 gånger innan men jag har alltid ångrat mig efteråt.

• Virriga Vera

Jag hade inte väntat på att han skulle avsluta vänskapen, jag hade gjort det själv. Det handlar om självrespekt och att få må bra. Sluta plåga dig själv.

• Anonym (Sittra)
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-06-14 14:58:07 följande:

Hur säger man upp vänskapen?
    blcokerar man bara? Eller skriver man bara att man inte vill umgås mer? :/

för jag har sagt det 2 gånger innan men jag har alltid ångrat mig efteråt.

Säg eller SMS' a det bara om du vet att du kan hålla dig från att höra av dig.  Skriv bara att du vill göra en paus för att det är svårt för dig att bara vara kompis. 

För din egen del: Dela in ett papper i en linje från topp och ner till botten.
    Skriv för- och nackdelar med att ha fortsatt kontakt med killen på de två sidorna på papperet. Var brutalt ärlig med hur illa det känns när han är med andra! Och hur det förstör party- grejen med att gå ut tillsammans.

Du behöver en paus från honom!

När du har hittat någon annan som du blir kär i och ni är ett par så är det möjlkgt att det.skulle fungera att bara vänner.  

Men jag är inte säker på det, för var ni aldrig varit ihop, så kan du fantisera om hur fantastiskt det skulle vara. Och då skulle ditt nya förhållande hamna i skuggan.
Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(