• Anonym (Familjen mamman)

Röksugen under sommarn

Hej sluta röka under hösten 23 med hjäp av snus som brukas än. Hade rök i nästan 20 år inna. gick jättebra men under våren kom det ett röksuget mer o mer. nu vet jag inte vad jag ska göra är ute mer och tänker att bara ett par ciggreter på kvällen ibland hade jag behövs för jag ska vara nöjd. Och sluta helt till hösten någon mer som gör så och klara det?

• Svar på tråden Röksugen under sommarn

Behöver pepp på att inte åka ner till maken o köpa cigg som har öppet till 24 ikväll

• Anonym (g)

De långsiktiga konsekvenserna är stora, gör det inte..

• Anonym (Kitt)

Nej, nej! Du får inte ge vika nu! Du har jobbat stenhårt ju. Släng inte bort det. 

Anonym (Kitt) skrev 2025-06-14 21:58:22 följande:

Nej, nej! Du får inte ge vika nu! Du har jobbat stenhårt ju. Släng inte bort det. 

Kunde låta bler igår kväll men köpet ett paket idag men Har inte prova än tänker fram o tillbaka. Men under midsommar får jag besök va min bästa kompis som röker. lär inte vara  lätt och låta be då.
  • Anonym (Lej)
    Anonym (Familjen mamman) skrev 2025-06-14 20:18:41 följande:

Behöver pepp på att inte åka ner till maken o köpa cigg som har öppet till 24 ikväll

Köp tuggummi, ät en rå morot eller liknande. Tänk på att du vill kunna leka med dina barnbarn och gå och handla på egen hand med tiden.

Har en granne med KOL efter rökning. Han okar bara släpa sig till affären på morgonen (kanske 400 meter), sedan inget mer den dagen. Han är 69 år, men har varit trött i många år.
    Anonym (Lej) skrev 2025-06-15 16:37:41 följande:
    Köp tuggummi, ät en rå morot eller liknande. Tänk på att du vill kunna leka med dina barnbarn och gå och handla på egen hand med tiden.

Har en granne med KOL efter rökning. Han okar bara släpa sig till affären på morgonen (kanske 400 meter), sedan inget mer den dagen. Han är 69 år, men har varit trött i många år.
    Ja jag vet att det e farligt men ska sluta till hösten igen. ps prova en inna va inte god men ändå på nått vis.
  • Anonym (H)

Gör det inte, kasta inte bort allt jobb.

Anonym (H) skrev 2025-06-15 18:33:31 följande:

vill inte böja på heltid o röker igen bara ta en någon cigg typ på helgen o kuna låtar bler sen.
    Anonym (H) skrev 2025-06-15 18:33:31 följande:

Du hade någ rätt har röker nu nästa ett paket om dagen igen inte bra klar tyligen inte feströka
  • Anonym (Lej)
    Anonym (Familjen mamman) skrev 2025-06-19 16:10:48 följande:
    Du hade någ rätt har röker nu nästa ett paket om dagen igen inte bra klar tyligen inte feströka
    Nikotin är lika beroendeframkallande som heroin, men som tur är är inte avtändningen när man slutar lika plågsam.

Cigaretter är luriga. När man väl har åkt dit på dem, så är det inte njutningen som håller en fast, utan att man mår dåligt när man inte får nikotinet som man är van vid. 
    Man kan alltså lika gärna slänga pengarna i sjön. 

Det bästa sättet att bryta en vana är att ersätta den med en annan. Började själv ta en småkaka istället för cigg. (Alltså bakad på smör och utan konserveringsmedel. )

Men de tre första veckorna var ändå hemska när jag slutade. 
    Anonym (Lej) skrev 2025-06-21 23:24:34 följande:
    Nikotin är lika beroendeframkallande som heroin, men som tur är är inte avtändningen när man slutar lika plågsam.

Cigaretter är luriga. När man väl har åkt dit på dem, så är det inte njutningen som håller en fast, utan att man mår dåligt när man inte får nikotinet som man är van vid. 
    Man kan alltså lika gärna slänga pengarna i sjön. 

Det bästa sättet att bryta en vana är att ersätta den med en annan. Började själv ta en småkaka istället för cigg. (Alltså bakad på smör och utan konserveringsmedel. )

Men de tre första veckorna var ändå hemska när jag slutade. 
    Nu röker jag ett paket på 3daga ca triv med det rätt bra och vill inte sluta med det nu igen. har där imot sluta med snut helt.
Svar på tråden Röksugen under sommarn