• Anonym (Anonym)

Väntar in mensen.

Hur lång tid brukar det ta innan mensen kommer igång som vanligt igen efter ett missfall? 🤔

Förstår såklart att det är olika från person till person och att det kan dröja, men ville mest se hur det har varit för andra.

Jag fick ett missfall 15/5, därför har jag räknat med att mensen skulle kunna komma till den 15/6 eller någon dag tidigare, eftersom jag brukar ha 28 dagar emellan. Tog ett graviditetstest nyss med veckoindikator som var negativt.

Innan missfallet kände jag i hela kroppen att jag var gravid, så jag tog inte ens ett graviditetstest förrän jag började blöda och det visade då svagt positivt.
    Jag har inte riktigt känt samma sak denna gång, så det var väl egentligen slöseri på pengar.. 😅

• Svar på tråden Väntar in mensen.
  • cutepenguin

Beror lite på hur snabbt Hcg-nivåerna sjunker. Vilken vecka fick du missfall i? 

Jag hade ett MA för ganska precis två år sen. Började blöda i vecka 9 men embryot mätte bara vecka 5. Jag blödde en vecka innan själva fosterstrukturen kom ut. Fick min mens prick en månad efter det. Så missfallet blev som en mens kan man väl säga. 

• Anonym (Anonym)
    cutepenguin skrev 2025-06-16 09:57:51 följande:

Beror lite på hur snabbt Hcg-nivåerna sjunker. Vilken vecka fick du missfall i? 

Jag hade ett MA för ganska precis två år sen. Började blöda i vecka 9 men embryot mätte bara vecka 5. Jag blödde en vecka innan själva fosterstrukturen kom ut. Fick min mens prick en månad efter det. Så missfallet blev som en mens kan man väl säga. 

Jag vet att hcg var på 31 när jag var in till gynakuten 18/5. De bad mig göra ett graviditetstest två veckor senare, och då var det negativt. Endast lite svagt positivt test innan jag åkte in och även på akuten.

Tror jag var i vecka 6 eller liknande.. hade senaste mensen 1/4 och den skulle ha kommit 28/4 men uteblev. Började blöda lite mer 16/5 men det startade 15/5. Man såg inget foster i livmodern och de tror att missfallet redan var fullgånget.
Svar på tråden Väntar in mensen.