• Felbod

Clearblue veckoindikator

Hej ! Fick ett positivt ägglossningstest den 1a juni och plussade med clearblue veckoindikator den 13e juni och Fick då gravid 1-2 veckor, enligt appen skulle jag då vara i v. 3+6. Enligt min app ska jag idag 17 juni vara i vecka 4+3 men testet från idag säger fortfarande gravid 1-2 veckor. Kan det vara ett missfall?

• Svar på tråden Clearblue veckoindikator
  • Anonym (Anonym)

Om du vet med 100% säkerhet att du är i 4+3 borde det helst stå 2-3 nu, dvs om du vet exakt när ägglossning var. Ägglossningstest visar inte att ägglossning faktiskt varit utan bara att den förmodligen kommer  ske inom 48h. Men ofta kan man haft ägglossning senare än man trott och då stämmer det ju inte med veckorna. Det viktigaste är att det stiger så kolla igen om ett par dagar! 

• Anonym (Preggo)

Hej, hur har det gått för dig TS?

Jag är 4+0 idag, både kört med ÄL-test och tempat lång tid så jag litar på appen. Fick gravid 1-2 veckor på ÄL+10, för några dagar sedan och trodde jag skulle få 2-3 idag men fortfarande 1-2. Blir förstås orolig för missfall och om det inte slår över om nån dag då kan jag nog räkna med en dålig utsikt för denna graviditet i och med att jag vet exakt när ÄL skedde osv. 

Svar på tråden Clearblue veckoindikator