• Vårsolen123

Hjälp! Är jag gravid? Positiva och negativa test.

Hej, jag har under de senaste 3 dagarna fått svaga positiva test på RFSU testa tidigt, jag började ana det första gången vid 11 DPO, igår 12 DPO kom linjen fram långsamt men den fanns där, idag syntes linjen nästan direkt men fortfarande inte superstark. Jag är alltså 13 DPO idag om jag räknat rätt. Överlycklig över mina svaga positiva tog jag clearblue digitalt ultratidigt, ett igår och ett idag. Båda var visat negativt? Jag vet inte vad jag ska tro, jag vet inte om jag vågar hoppas att jag är gravid? Har detta hänt någon annan här inne? Håller på att tappa det😰❤️

• Svar på tråden Hjälp! Är jag gravid? Positiva och negativa test.
  • Fjellmyran

Tyvärr är det bara avvakta och se om testerna ökar i styrka närmsta dagarna. Clearblue kanske inte är lika känsligt som de andra testen? Ibland blir man gravid men kroppen stöter bort det direkt vid tiden för mens och då brukar inte de svaga strecken bli starkare. 

Håller tummarna att det går bra för dig 🙏🏻🌸

• Vårsolen123
    Fjellmyran skrev 2025-06-20 13:41:20 följande:

Tyvärr är det bara avvakta och se om testerna ökar i styrka närmsta dagarna. Clearblue kanske inte är lika känsligt som de andra testen? Ibland blir man gravid men kroppen stöter bort det direkt vid tiden för mens och då brukar inte de svaga strecken bli starkare. 

Håller tummarna att det går bra för dig 🙏🏻🌸

Tack 💕
Svar på tråden Hjälp! Är jag gravid? Positiva och negativa test.