• Anonym (Öland)

Väldigt attraherad av sonens äldre flickvän

Jag har en som i tidiga 20-årsåldern som har en betydligt äldre flickvän. De har varit ett par i ett halvår, men är så pass seriösa att de har börjat leta boende ihop. Jag har förstått att det här är något han vill satsa på när han hör hur han pratar om henne.

Jag har träffat kvinnan ifråga ett flertalet gånger eftersom jag och min son utövar en sport ihop. Hon är närmare mig i ålder än hon är sonen, så jag tror att det är det som spelar lite spratt för mig. Hon är en kvinna som i allra högsta grad hade tilltalat mig om jag hade stött på henne i vilket som helst sammanhang, både till utseende och personlighet. Jag förstår absolut vad min son ser i henne. Det här har resulterat i att jag haft sexdrömmar om henne, att jag börjat fantisera om henne och känner mig lite förälskad. 

Vad kan jag göra åt det här? 

• Svar på tråden Väldigt attraherad av sonens äldre flickvän
  • Anonym (Erfaren_man)

Påminn dig själv om att hon verkar vara en ganska äcklig tant som gillar unga pojkar. Det borde räcka för att få dig på bättre tankar. 

• felicityporter

Skärp dig själv och tänk på din son. Visa att du är en riktig pappa istället för en snuskfarbror.

• Anonym (Öland)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-21 18:26:04 följande:

Påminn dig själv om att hon verkar vara en ganska äcklig tant som gillar unga pojkar. Det borde räcka för att få dig på bättre tankar. 

Det finns inget med henne som är tantigt, hon är bara en vacker kvinna. Så det vore ren lögn. 
  • Anonym (stay away)

Jobbigt läge.

Attraktion infinner sig vare sig man vill eller ej. 
    Som så många andra människor som inte får den de vill ha får man:
    "inse att man är attraherad" men att det aldrig kan bli något.

För att ta död på attraktionen är det bästa att hålla sig borta så mycket som möjligt. Påminna dig om och om igen att det är din sons kvinna. Blod är tjockare än vatten och du skulle ångra dig resten av livet om du gjorde något dumt.

Det är inte ditt fel att du blivit attraherad av din sons kvinna. Det är däremot ditt fel om du agerar på det.

• Anonym (Konstigt)

Det är väl bara att vänta tills det går över? Eller vad tänker du själv?

• Anonym (L)

Om du är singel själv (hoppas det, annars är situationen ännu värre) så kan du väl börja dejta för att distrahera dig. 

Det är bara att förtränga känslorna och se dig om efter andra. 

Du fattar väl själv att du inte kan agera på de här känslorna? Du håller bara tyst och försök absolut inget med henne. 

För övrigt låter det sjukt att vara tillsammans med en 20-åring om hon är nära dig i ålder. Min son är 20 och de är ju bara smågrabbar i den åldern för mig. 

Jag har sagt till sonen att jag hämtar hagelbössan om han kommer hem med en tant som är runt min ålder. På skämt visserligen men jag skulle verkligen inte gilla situationen. 

• Anonym (m)

Varför skulle du behöva göra något? Är hon ens intresserad av dig? Eller vad menar du?

• Anonym (Öland)
    Anonym (m) skrev 2025-06-21 21:01:07 följande:

Varför skulle du behöva göra något? Är hon ens intresserad av dig? Eller vad menar du?

Jag menar vad jag ska göra för att bli av med dessa känslor, antagligen var jag inte tydlig nog med detta. Hon och sonen är jättekära i varandra och det märks tydligt. 
  • Anonym (Öland)
    Anonym (stay away) skrev 2025-06-21 19:29:28 följande:

Jobbigt läge.

Attraktion infinner sig vare sig man vill eller ej. 
    Som så många andra människor som inte får den de vill ha får man:
    "inse att man är attraherad" men att det aldrig kan bli något.

För att ta död på attraktionen är det bästa att hålla sig borta så mycket som möjligt. Påminna dig om och om igen att det är din sons kvinna. Blod är tjockare än vatten och du skulle ångra dig resten av livet om du gjorde något dumt.

Det är inte ditt fel att du blivit attraherad av din sons kvinna. Det är däremot ditt fel om du agerar på det.

Ingen risk att jag skulle agera på det och hon är inte ett dugg intresserad av mig heller på det viset, det är tydligt att hon bara har ögon för min son. 
  • Anonym (Öland)
    Anonym (L) skrev 2025-06-21 20:48:43 följande:

Om du är singel själv (hoppas det, annars är situationen ännu värre) så kan du väl börja dejta för att distrahera dig. 

Det är bara att förtränga känslorna och se dig om efter andra. 

Du fattar väl själv att du inte kan agera på de här känslorna? Du håller bara tyst och försök absolut inget med henne. 

För övrigt låter det sjukt att vara tillsammans med en 20-åring om hon är nära dig i ålder. Min son är 20 och de är ju bara smågrabbar i den åldern för mig. 

Jag har sagt till sonen att jag hämtar hagelbössan om han kommer hem med en tant som är runt min ålder. På skämt visserligen men jag skulle verkligen inte gilla situationen. 

Min som är inte 20, jag skrev tidiga 20-årsåldern. Han är 24. 

Jag accepterar deras relation för det är tydligt att de passar ihop och har det bra, så jag kan inte relatera till det du skriver. Min tråd handlade bara om att jag känner något för henne som kanske inte är så lämpligt, men jag skulle såklart aldrig agera på det. Är singel ja. 

• Anonym (XY)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-21 18:26:04 följande:

Håller med. 
  • Core
    Anonym (XY) skrev 2025-06-21 22:28:38 följande:
    Håller med. 
    Inte för att vara den, men vad är ni för patrask som dömer utan detaljer?

TS skriver att sonen är 24, och hon närmre honom än sonen i åldern. Säg att TS som mig fick barn kring 20, det skulle innebära att hon kanske är 35 år? Visst, en lucka i ålder, men inte konstigt på något sätt skulle jag säga.

Med det sagt är det väl TS som får sansa sig, sinnet har lätt att dras mot det förbjudna, men en vuxen man ska fan ha tillräckligt med självdisciplin att kunna avfärda såna tankar.
  • Anonym (m)
    Anonym (Öland) skrev 2025-06-21 21:45:24 följande:
    Jag menar vad jag ska göra för att bli av med dessa känslor, antagligen var jag inte tydlig nog med detta. Hon och sonen är jättekära i varandra och det märks tydligt. 
    Det problemet har du för att du från början har tillåtit de känslorna att växa. Du har gått och tänkt på henne och gett näring till sådana tankar om den kvinnan. Du kan styra det själv.
  • Anonym (What)
    Anonym (Öland) skrev 2025-06-21 21:54:26 följande:

Min som är inte 20, jag skrev tidiga 20-årsåldern. Han är 24. 

Jag accepterar deras relation för det är tydligt att de passar ihop och har det bra, så jag kan inte relatera till det du skriver. Min tråd handlade bara om att jag känner något för henne som kanske inte är så lämpligt, men jag skulle såklart aldrig agera på det. Är singel ja. 

Hur gammal är du och hur gammal är kvinnan?
  • Anonym (Anna)

Ta ett kallbad och rensa huvudet.
    Det går över med tiden.

• Anonym (Bara sluta)
    felicityporter skrev 2025-06-21 18:33:59 följande:

Skärp dig själv och tänk på din son. Visa att du är en riktig pappa istället för en snuskfarbror.

+1. Vad är det för fulgubbe-fasoner att drömma om sitt barns partner. Gränslöst minst sagt. 
Svar på tråden Väldigt attraherad av sonens äldre flickvän