• Anonym (Hjälp)

Fick mer än jag beställt, de tar inte tillbaka

Fick hem matpåsar igår där de lagt i dubbletter av drickor. Jag skrev och frågade om de vill hämta dem, de sa nej, att de inte tar tillbaka av säkerhet- och hygienskäl, tackade för att jag sagt till och att de läggs till på fakturan.

Jag vet att det här inte är lagligt, men hur tar jag det vidare? Är ju ingen jättesumma, men vill inte tvingas betala för något jag inte köpt.

• Svar på tråden Fick mer än jag beställt, de tar inte tillbaka
  • Cereal Killer

Du behöver inte ?ta det vidare?. Bestrid fakturan, bara. Dvs räkna bort beloppet för de extra drickorna och betala resten (det är viktigt att du betalar det du är skyldig). Maila och skriv att du bestrider fakturan och en kort förklaring. Spara den tidigare kommunikationen.

Det som kommer att hända är att de accepterar detta och att du får behålla drickorna.

• Krocko

Vilket konstigt ställe du beställt ifrån! Det är väl bara att skriva tillbaka och säga att du inte betalar för något du inte beställt.

• Anonym (fått fel)

Jag fick fel en gång, fick glass och kakor som jag inte beställt. Från Coop. Kontaktade kundtjänst, de kom o hämtade allt jag inte hade beställt. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Galet)

Det måste vara någon förvirrad semestervikarie i farten. Självklart kan de inte kräva betalt för varor som du inte har beställt!

• Anonym (Em)

Bra att de inte tar tillbaka med alla galningar och ohygienska människor som finns därute. Men du ska såklart inte betala när det är de som gjort fel! Betala rätt faktura och bestrid resten.

Svar på tråden Fick mer än jag beställt, de tar inte tillbaka