• Anonym (Missfall?)

Missfall??

Fick den här färgen på min flytning när jag torka mig (hade precis haft 3 st orgasmer) sen stoppa mig upp en tampong för att se om jag blödde i sidan, vilket jag gjorde. Har dock inte kommit något mer blod efter det. Det hände för ca 5 timmar sedan, har inte ont i magen eller nåt men känns som mina bröst har slutat ömma nu. Gravtest är fortfarande starkt positivt, är gravid i v 5+6. Kan det vara ett missfall?? 

• Svar på tråden Missfall??
  • Anonym (C)

Mer troligt en gammal blödning eftersom det är brunaktigt. Och verkligen inte mycket så skulle släppa tanken på att det skulle vara början på mf. 

• Anonym (Missfall?)

Okej, det är dock lite mer rosa i verkligheten :( 
    Lite orolig bara vart blödningen kommer ifrån.. och att det hände precis efter orgasm, känns som jag har framkallat blödningen 

• Anonym (C)
    Anonym (Missfall?) skrev 2025-06-26 21:49:18 följande:

Okej, det är dock lite mer rosa i verkligheten :( 
    Lite orolig bara vart blödningen kommer ifrån.. och att det hände precis efter orgasm, känns som jag har framkallat blödningen 

Förstår att du är orolig och visst kan blödningen komma från ett sprucket blodkärl/ sköra slemhinnor vid sex men det är ofarligt att ha sex när man är gravid. 

Hade själv rosa/beiga flytningar några dagar i v7 med vårt första barn också det efter sex. 

• Anonym (Missfall?)
    Anonym (C) skrev 2025-06-26 21:52:48 följande:

Förstår att du är orolig och visst kan blödningen komma från ett sprucket blodkärl/ sköra slemhinnor vid sex men det är ofarligt att ha sex när man är gravid. 

Hade själv rosa/beiga flytningar några dagar i v7 med vårt första barn också det efter sex. 

Jag hade dock inte sex nu, hade ingenting i slidan.. Så därför tyckte jag det var ännu märkligare. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Missfall?) skrev 2025-06-26 21:56:27 följande:
    Jag hade dock inte sex nu, hade ingenting i slidan.. Så därför tyckte jag det var ännu märkligare. 

Enbart detta tyder inte på missfall, du kan ringa din bm imorgon. De kommer säga samma sak ☺️ 
    Troligen har orgasmerna puchat ut något gammalt. 

Orgasmerna har iallafall inte skadat graviditeten. orgasmer ökar blodflödet i livmodern vilket bara är bra. 
    Senare i graviditeten kan de ge sammandragningar men även det är ofarligt. 

• Anonym (Missfall?)
    Anonym (C) skrev 2025-06-26 22:02:27 följande:

Enbart detta tyder inte på missfall, du kan ringa din bm imorgon. De kommer säga samma sak ☺️ 
    Troligen har orgasmerna puchat ut något gammalt. 

Orgasmerna har iallafall inte skadat graviditeten. orgasmer ökar blodflödet i livmodern vilket bara är bra. 
    Senare i graviditeten kan de ge sammandragningar men även det är ofarligt. 

Tack för alla positiva svar!! Har inte ringt och skrivit in mig ännu då jag har varit osäker på om jag ska behålla det eller inte. Jag blev oplanerat gravid och kommer bli ensamstående. Men nu när jag såg det här blodet så bestämde jag mig direkt för att behålla det om det inte blir ett missfall. Kanske var det som behövdes för att jag skulle våga. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Missfall?) skrev 2025-06-26 22:10:26 följande:
    Tack för alla positiva svar!! Har inte ringt och skrivit in mig ännu då jag har varit osäker på om jag ska behålla det eller inte. Jag blev oplanerat gravid och kommer bli ensamstående. Men nu när jag såg det här blodet så bestämde jag mig direkt för att behålla det om det inte blir ett missfall. Kanske var det som behövdes för att jag skulle våga. 
    Lycka till, det är modigt! 
Svar på tråden Missfall??