• Anonym (Tvättstugan)

Fotad av granne i tvättstugan

Hej,

Så jag har flera gånger blivit fotad i tvättstugan av min granne. Hen gömmer sig och springer fram med mobilkamera och rusar iväg. 

Mycket obehagligt.

Polisanmälan lades ner och hyresvärd har försökt medla, men grannen erkänner väl såklart inte någonting. 

Någon som varit med om något liknande? Vad gör man? 

• Svar på tråden Fotad av granne i tvättstugan
  • Tow2Mater

Vad är det du gör i tvättstugan som hon vill ha bildbevis på? Glömmer tömma sköljmedlesfacket på vatten, eller liknande synd?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Big dick)

Vad stod de som anledning till att anmälan lades ner? 

• Anonym (S)

Fy vad obehagligt!  Har grannen fortsatt med beteendet? I så fall tycker jag att du ska göra nya anmälningar varje gång det händer.

• Anonym (Tvättstugan)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-06-29 00:21:25 följande:

Vad stod de som anledning till att anmälan lades ner? 

Att det inte fanns tillräckliga bevis att gå på, men att det typ kunde ligga till grund för framtida anmälningar.
  • Anonym (Hyresgästexperten)

Kan det ha med luddfiltret att göra ?

• Anonym (Big dick)
    Anonym (Tvättstugan) skrev 2025-06-29 13:54:46 följande:
    Att det inte fanns tillräckliga bevis att gå på, men att det typ kunde ligga till grund för framtida anmälningar.
    Beror nog lite på hur en tvättstuga klassas. 
  • Anonym (Tvättstugan)
    Tow2Mater skrev 2025-06-29 00:00:08 följande:

Vad är det du gör i tvättstugan som hon vill ha bildbevis på? Glömmer tömma sköljmedlesfacket på vatten, eller liknande synd?

Grannen fick klagomål av flera stycken för att hen stört med bråk och fest på nätterna.
  • Anonym (S)
    Anonym (Tvättstugan) skrev 2025-07-01 15:05:00 följande:
    Grannen fick klagomål av flera stycken för att hen stört med bråk och fest på nätterna.
    Det förklarar inte varför hen fotade dig. Menar hen att du störde? Typ tvättade på otillåten tid eller något?
  • Anonym (Tvättstugan)
    Anonym (S) skrev 2025-07-01 20:54:30 följande:
    Det förklarar inte varför hen fotade dig. Menar hen att du störde? Typ tvättade på otillåten tid eller något?
    Nej inget. Jag vet inte varför.
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

Det är tillåtet att fotografera nästan allt i Sverige, utom Skyddsobjekt. Däremot får man inte göra vad som helst med fotografierna.
    I det här fallet har grannen möjligen begått brottet "ofredande", men det krävs nog en hel del bevis för att polisen ska utreda det.

Polisanmäl igen om bilderna dyker upp på nätet. Tills dess är det väl enklast att ignorera idioten.

• Mayjel

Bara en i raden av skäl till varför det är bättre med en egen tvättmaskin.

Fota tillbaka nästa gång om du är vaksam och hinner. Då har du ju nåt slags bevis för trakasserierna iaf. Eller täck för fönstren. 

• Anonym (Tvättstugan)

Det har löst sig nu genom att grannen ska flytta. 

Tack snälla för era tankar och reflektioner. 

• Anonym (m)
    Anonym (Tvättstugan) skrev 2025-07-03 13:33:46 följande:

Vadå löst sig? Tänker du att bilderna kommer försvinna i flytten?
  • Anonym (Juni)
    Anonym (m) skrev 2025-07-03 14:22:24 följande:
    Vadå löst sig? Tänker du att bilderna kommer försvinna i flytten?
    Om bilderna inte föreställer något intressant blir det nog knappast någon stor grej av det, just för ts. Problemet blir väl om beteendet fortsätter i grannens nya bostad.
  • Anonym (m)
    Anonym (Juni) skrev 2025-07-03 14:57:43 följande:
    Om bilderna inte föreställer något intressant blir det nog knappast någon stor grej av det, just för ts. Problemet blir väl om beteendet fortsätter i grannens nya bostad.
    De kanske visst innehåller något intressant, varför skriver du så
  • Anonym (Juni)
    Anonym (m) skrev 2025-07-03 15:19:33 följande:
    De kanske visst innehåller något intressant, varför skriver du så
    För att ts sa att problemet är löst, då antog jag att grannen inte lyckats fota något känsligt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Tvättstugan) skrev 2025-07-03 13:33:46 följande:

Skönt.
  • Anonym (m)
    Anonym (Juni) skrev 2025-07-03 18:03:51 följande:
    För att ts sa att problemet är löst, då antog jag att grannen inte lyckats fota något känsligt.
    Om man ska tänka så då var det ju aldrig något problem.
Svar på tråden Fotad av granne i tvättstugan