Otrogen?
Jag och min fru har varit ihop i över 11 år och vi har ett barn tillsammans. Jag misstänker att hon kan ha varit otrogen med sin chef.
Chefen är separerad och har egna barn.
Dem delar kontor sedan 2019. Det är ett hus på 2 våningar. Vad jag förstår så sitter hon och chefen i princip ensamma på övervåningen. Det finns även ett mindre konferensrum på den våningen. Resten sitter på våningen under.
Det har varit en del afterworks och några kryssningar genom åren. Inget konstigt med det, men första gången jag fick en lite oskön känsla var när frun och hennes kollegor för några år sen åkte hem till chefens föräldrars sommarstuga och var där 2 dagar.
Jag misstänkte inget då och var inte svartsjuk heller. Det är först nu senaste månaderna som jag har börjat misstänka något efter en annan händelse.
Frun hade en aw på jobbet och jag ringde för att berätta en sak. Jag hör att hon är mycket andfådd när hon svarar. Hon säger att hon var tvungen att springa uppför trappen och ändra i schemat på datorn då någon anställd ringt in sig sjuk för nästa dag. Jag hör inte ett ljud i bakgrunden förutom henne och flåsandet. Hon nämner även att hennes chef är där och att hon druckit 2 glas vin.
När hon kommer hem senare den kvällen så berättar hon att hon börjat planera för en fest på jobbet i slutet av sommaren och frågade om det skulle vara ok att sova över med en av hennes kvinnliga kollegor. Det finns tydligen ett hus man kan låna för övernattning där.
Hon har en ganska bra bit att åka till jobbet så det kan vara förståeligt.
Några dagar efter denna aw så började jag fundera på den här händelsen men också en annan grej som hände 2 veckor innan.
Vi var med vårat barn på ett köpcentrum där det var ett event för både vuxna och barn.
Efter att vi käkat lunch så frågade frun om hon kunde åka upp på H&M som ligger en våning upp. Så jag och sonen gick runt på eventet ensamma ett tag. Jag minns inte hur länge men efter kanske 20 min ringer jag och säger att vi kommer upp till H&M och möter upp henne där. När vi går ut från H&M så stöter vi på hennes chef. Han har tydligen lämnat sina barn på bio och går runt ensam på köpcentret.
Jag utvecklade en extrem svartsjuka efter att ha kopplat ihop dessa 2 händelser. Jag började ifrågasätta henne om detta också flera gånger. Hon har självklart blivit arg, ledsen och sagt att hon aldrig skulle vara otrogen eller göra något sånt mot mig och vårat barn. Jag började även ifrågasätta faderskapet. Testet är gjort och det är mitt barn. Jag började sedan leta digitala bevis, antagligen för sent om det skulle vara något. Det jag hittade som var lite intressant var en bild från hennes jobb där chefen och hennes whiteboardtavla syns i bakgrunden. Jag zoomar in och ser en ruta där det står skrivet med hennes handstil
?Hemlig semester? och siffran 13 under och (HR titta inte här). På en annan bild syns samma text med en annan siffra 21.
Jag har frågat henne om detta och hon erkänner att det är hon som har skrivit. Hon påstår att chefen är arbetsnarkoman och inte tar ut sin semester ordentligt och att dem skriver upp allt möjligt på den tavlan.
Mycket märkligt tycker jag dock.
Vi har nu inlett parterapi och jag har även lovat att söka hjälp på egen hand för svartsjuka.
Jag har egentligen inga bevis för otrohet men tycker ni det är konstigt att jag har misstänkt henne? Vilket hon påstår. Jag kan nog inte ta upp detta igen med henne utan att det blir bråk eller att hon lämnar.