• Anonym (HM)

Cykelolycka

Jag var med om en cykelolycka med bil nyligen där jag fick frakturer på hand, fot och nyckelben. Jag messa en av mina närmaste vänner (vi har kontakt dagligen) att jag var på sjukan. Detta skedde på morgonen och hon svara 12 timmar senare trots att hon hade semester. Hon svara med ett sms. Alla andra vänner och personer som inte står mig så nära har lyft luren och ringt mig för att kolla läget.
    Är jag en nolla som är lite besviken?
  • Svar på tråden Cykelolycka
  • Lynx123

Men hade hon läst sms:et innan, menar du? När jag är på semester får telefonen också vara i fred.

• Anonym (HM)

Hon är väldigt aktiv med sin telefon även på semestrar. För mig är det lite mer ?tyngd? att man bryr sig om man ringer än ett sms.

• Lynx123
    Anonym (HM) skrev 2025-07-01 15:08:37 följande:

Hon är väldigt aktiv med sin telefon även på semestrar. För mig är det lite mer ?tyngd? att man bryr sig om man ringer än ett sms.

Ja, där är vi alla lite olika. Själv hade jag också sms:at. Skrev hon något omtänksamt, trots allt?
  • Anonym (t)
    Anonym (HM) skrev 2025-07-01 15:08:37 följande:

För dig. Många tänker inte så utan att ett sms duger fint.
  • Anonym (Ella)

Jag skulle inte heller ha ringt eftersom du befann dig på sjukhuset.

• Anonym (Trötter)
    Anonym (t) skrev 2025-07-01 18:49:50 följande:
    För dig. Många tänker inte så utan att ett sms duger fint.
    Ja när min gamla mamma åkte in på sjukhuset så var jag upptagen men skickade ett SMS, men hon återkom aldrig.
  • Anonym (t)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-07-01 23:08:49 följande:
    Ja när min gamla mamma åkte in på sjukhuset så var jag upptagen men skickade ett SMS, men hon återkom aldrig.
    Nejdu och jävligt att säga det..
  • Anonym (E)

Hade jag fått ett sms sä hade jag smsat tillbaka, jag hade tänkt att hade svårt att prata när du ändå är på sjukhuset, samt att är det väldigt viktigt så brukar jag och mina kompisar ringa från början så hon kanske inte insåg hur pass allvarligt det var

Angående att hon svarade sent så skulle det kunna bero på att hon läste smset när hon var upptagen och ville ha lite mer tid att svara. Så KAN det vara, det kan också vara så att hon är en självisk person, du känner henne bäst

• Dexter dot com

Eftersom du själv skickade ett SMS så är det ju inget konstigt att hon svarade med ett SMS. Eftersom det är mer "tyngd" i ett samtal enl dig så trodde hon nog att det inte var så allvarligt för då hade du ju ringt.

• Anonym (HM)

När hon svara hade jag messat att jag var hemma med vilka skador. Ändå bemöda hon sig inte ringa utan börjar driva om jag behöver rullstol, blöjor osv. 

Svar på tråden Cykelolycka