Kommer soc göra en utredning?
Hej,
Nu är det så att min mamma har precis flyttat till en annan kommun och ansökt om socialbistånd, de bokade ett hembesök, men nu är hon orolig över att soc kommer göra en anmälan. De gick igenom allt, alla rum, skåp och byråer, de hittade ett brev från tullen som står i mitt namn, men i mammas adress. Jag beställde nåt till mamma och tänkte att hon kan få den direkt till henne istället för att jag ska hämta ut paketet och lämna den då jag har fullt upp på jobbet och har inte tid att åka fram och tillbaka. Hon fotade räkningen och skickade den till mig, men la tillbaka den i byrån och glömde bort den, en av soc tanterna frågade om den och min mamma blev ju nervös, men lyckades förklara situationen, de frågade vart jag bodde och hon gav de min adress. Efter det så åkte de iväg, men nu är hon orolig över att hon kommer åka på en anmälan.
om soc planerare att göra spontana besök är det ju inga problem för jag bor ju inte hos henne, men frågan är om de kommer göra en utredning, hur kommer den gå till?
Det var jättedumt att jag inte skrev hennes namn när jag beställde varan? jag gjorde det snabbt på jobbet och tänkte inte så långt.
Nån som har varit med om liknande? Vad kommer hända framöver?