Klarar inte att jobba heltid 😔
Jag har en längre tid arbetat 75% efter att sakta trappat upp efter utbrändhet/ångest osv. Jag stör i kö till utredning för ADHD som läkare och psykolog tror att jag har men kön är lång och jag är inte prioriterad. När jag har jobbat 75% har det legat på gränsen till att få ihop livet men jag har precis klarat det. Visst kom det svackor och det uppstod sjukdagar här och där men jag började få en struktur på mig själv, vardagen o livet. Sist jag var hos läkaren sa han att nu måste jag gå upp på 100% och om inte jag klarar det så får jag gå ner i tid själv. Jag har nu arbetat 100% i ca 2-3 månader och det mesta har rasat? alla rutiner, träning, sömn. Ofta migrän , mer ångest och det hela blir som en växande snöboll. Jag skulle så gärna gå ner till 75% men då överlever inte jag ekonomiskt. Eller vilja gå ner är fel, jag skulle behöva för jag klarar uppenbarligen inte av att arbeta 100%. Hur gör man?? Tips?
Du måste däremot sätta dig ner och skapa nya rutiner för 100 procents jobb.
Det viktigaste är att du förstår att du klarar mycket mer än du tror.
Ta det lugnt slappna av och jobba. Att lära dig att vara lugn på jobbet är oerhört viktigt. När man väl lär sig det är det enklare att vara på jobbet än att vara hemma.