• Anonym (Klang)

Drömmar

hur tolkar ni era drömmar? Är det viktigt att lägga vikt vid dessa? Speglar dom hur man egentligen tänker eller mår? så jag drömde att min vän lämnade mig, då vi hade olika politiska uppfattningar (stämmer inte i verkligheten). var som att bli dumpad- det gjorde lika ont! hela min dag  påverkades av det

• Svar på tråden Drömmar
  • Mayjel

Tolkar inte gärna drömmar, då det är omöjligt att få några specifika svar eller förklaringar till dem, även hos s.k. "drömtolkare". Ovisshet är inte min grej alls. 

Dock så finns det ju ett par standarddrömmar som är ganska lättolkade. Ex. den om att man är nödig men inte hittar en toalett som har lås på dörren eler en som är utan fönster.
    Denna dröm är ett sätt för hjärnan att påminna en om att blåsan är full och man behöver vakna och ta en tripp till damernas. 

Eller klassikern där man ska göra något men inte hinner i tid. Tolkar den drömmen som en reaktion på den stress man möjligen upplever i vaket tillstånd.

Sexdrömmar beror (i mitt fall) på att man befinner sig i sin mest fertila period i menscykeln. Har gjort lite egna beräkningar där för att komma till den slutsatsen. 

• MrsPJ

Jag drömmer jämt helt störda saker så jag försöker mig inte på att tolka dem 😂 

Svar på tråden Drömmar