• Anonym (B)

Är detta fostret? Obs! Varning för bild!

Jag har haft blödningar ett par dagar, först som bruna flytningar och idag rött blod. För en stund sen kom det också en liten klump i trosorna som jag tror är hinnsäcken/fostret. Är i v 6+4 så vården gör inget så länge jag inte störtblöder eller har jätteont, men hur ska jag veta att allt är ute? Kommer att ringa och kolla imorgon om inget akut händer under dagen. 

• Svar på tråden Är detta fostret? Obs! Varning för bild!
  • Anonym (I)

Beklagar 💔 tror allt kommer av sig självt. fostret är bara runt en centimeter långt nu, det går inte svara på om någon av klumparna är fostret eller slenhinnebitar. Troligen kommer du blöda minst som en rejäl mens. 

• Anonym (Mija)

Beklagar, mest troligt kommer du blöda som en rejälare mens, kan få ganska mkt mensvärk också och det kan komma slemmiga bitar och klumpar i flera omgångar. Svårt att veta vad exakt som är vad, mkt förtjockad slemhinna som ska ut och när man blöder mkt brukar det klumpa ihop sig också så kan vara levrat blod också. 

Så pass tidigt är det vanligast att allt kommer ut av sig själv. Oftast märker man om det finns rester kvar för då slutar inte blödningen helt, man kanske fortsätter ha ont, blöder massor igen osv. Men att blöda 1 vecka eller så är normalt. Men avtar det inte eller blir värre så klart man måste kolla upp då. 

Ta hand om dig. 

• Anonym (B)

Tack för era svar. Förstod att det är svårt att se vad som är vad i detta skede. Har haft 2 ma tidigare men mycket senare mer rejäla blödningar och inläggning på sjukhus så vad jag har vänta mig såhär tidigt känns skrämmande och läskigt. På sjukhuset har jag ju av naturliga skäl fått hjälp med mediciner och flera kontroller, även förberett inför skrapning om det hade behövts, men att gå hemma och vänta ut allt känns jättejobbigt och ovissheten är ju stor. Har en tid inbokad för tidigt ul så måste ringa gyn hur eller hur för att kolla om tiden ska vara kvar eller inte och se vad de säger om resten...

Svar på tråden Är detta fostret? Obs! Varning för bild!