• Anonym (Tufft2025)

Droppade några dropper blod vid toabesök

Gravid i v 5. Precis nu var jag på toa o det droppade några droppa blod o hamnade lite ljusrosa på pappret. Det var tydliga droppar o ropade till o med på sambon. Kan man blöda så tydligt, visserligen lite, o det är normalt?

• Svar på tråden Droppade några dropper blod vid toabesök
  • Anonym (.)

Det är vanligt att man blöder tidigt i graviditeten. Jag hade en rejäl blödning i vecka 7 och sen en till lite mindre i vecka 11. Är i vecka 15 nu och var på ultraljud i tisdags och allt såg bra ut 🙂 
    Så att man blöder behöver absolut inte betyda att det är missfall på g 

• Anonym (Tufft2025)
    Anonym (.) skrev 2025-07-03 17:37:33 följande:

Det är vanligt att man blöder tidigt i graviditeten. Jag hade en rejäl blödning i vecka 7 och sen en till lite mindre i vecka 11. Är i vecka 15 nu och var på ultraljud i tisdags och allt såg bra ut 🙂 
    Så att man blöder behöver absolut inte betyda att det är missfall på g 

Tack för svar. Var det blodfärgat eller ljusare/mörkare?
  • Anonym (Tufft2025)

Hur har det varit för er som fått missfall tidigt i graviditeten?

• Anonym (.)
    Anonym (Tufft2025) skrev 2025-07-03 17:58:07 följande:
    Tack för svar. Var det blodfärgat eller ljusare/mörkare?
    Det började som blodfärgat. Som en typisk mens i färgen. Gick sedan över till att bli mer åt de brunare hållet 
  • Anonym (Tufft2025)
    Anonym (.) skrev 2025-07-03 18:02:53 följande:
    Det började som blodfärgat. Som en typisk mens i färgen. Gick sedan över till att bli mer åt de brunare hållet 
    kom den varje gång du gick på toa eller kunde det vara inget på pappret någon gång under denna tid?
  • Anonym (Tufft2025)
    Anonym (.) skrev 2025-07-03 18:02:53 följande:
    Kände du dig annorlunda i magen under tiden du hade dessa blödningar?
  • Anonym (.)
    Anonym (Tufft2025) skrev 2025-07-03 18:05:37 följande:
    kom den varje gång du gick på toa eller kunde det vara inget på pappret någon gång under denna tid?

Första blödningen var som en strötblödning men tog helst slut efter någon timme. Kom inget mer blod efter det. 
    Den andra blödningen var som mensblödning en dag som dagen efter övergick till brunaktiga flytningar dagen efter. Den tredje dagen var det bara bruna flytningar när jag torkade mig. 

Första blödningen fick jag rejält ont. Andra blödningen kände jag ingen skillnad i magen 
  • Anonym (…)

Blödde vid 2 tillfällen under graviditeten. Första i v 5+6 (endast rosa på pappret) och andra gången i v 8+3 (som mens, behövde ha binda en hel dag). är ni i v 38 och allt har sett bra ut med bebis.

• Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2025-07-03 22:05:37 följande:

Första blödningen var som en strötblödning men tog helst slut efter någon timme. Kom inget mer blod efter det. 
    Den andra blödningen var som mensblödning en dag som dagen efter övergick till brunaktiga flytningar dagen efter. Den tredje dagen var det bara bruna flytningar när jag torkade mig. 

Första blödningen fick jag rejält ont. Andra blödningen kände jag ingen skillnad i magen 
    Anonym (Tufft2025) skrev 2025-07-03 20:53:36 följande:

Hur går det för dig TS? 
  • Anonym (Tufft2025)
    Anonym (.) skrev 2025-07-05 21:39:54 följande:
    Anonym (Tufft2025) skrev 2025-07-03 20:53:36 följande:

Hur går det för dig TS? 
    Började blöda igen nu ikväll. Var först klarrött o väldigt mkt, sen lite mer mensrött o kanske några klumpar. Slängde trosskyddet o nu kommer jag inte ihåg om det var klumpar eller ej:( inte ont i magen men känns absolut inte som att det är lugnt. Något i mig säger att det är kört. Antar att jag får boka ett hcg prov på måndag för att se hur nivåerna ser ut. Dock har jag inga att jämföra med. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Tufft2025) skrev 2025-07-05 23:17:12 följande:
    Började blöda igen nu ikväll. Var först klarrött o väldigt mkt, sen lite mer mensrött o kanske några klumpar. Slängde trosskyddet o nu kommer jag inte ihåg om det var klumpar eller ej:( inte ont i magen men känns absolut inte som att det är lugnt. Något i mig säger att det är kört. Antar att jag får boka ett hcg prov på måndag för att se hur nivåerna ser ut. Dock har jag inga att jämföra med. 
    Okey.. Det kan ju absolut vara bra att du bokar in ett sånt prov så kan du ju gå någon dag efter och kolla om nivåerna har ökat eller minskat. 
    Har du tagit något mer graviditetstest? 
    När jag fick ett tidigt missfall för något år sen så ökade aldrig styrkan på sträcken på graviditetstesten. Tillslut var det helt blankt. 
    Jag håller alla mina tummar för att det kommer gå bra för dig ❤️
  • Anonym (Tufft2025)
    Anonym (.) skrev 2025-07-06 09:22:30 följande:
    Okey.. Det kan ju absolut vara bra att du bokar in ett sånt prov så kan du ju gå någon dag efter och kolla om nivåerna har ökat eller minskat. 
    Har du tagit något mer graviditetstest? 
    När jag fick ett tidigt missfall för något år sen så ökade aldrig styrkan på sträcken på graviditetstesten. Tillslut var det helt blankt. 
    Jag håller alla mina tummar för att det kommer gå bra för dig ❤️
    Jag är fortfarande gravid o allt så bra ut än så länge❤️ lättad men samtidigt insåg jag att det är så sjukt långt kvar och mkt kan hända på vägen.
  • Anonym (.)
    Anonym (Tufft2025) skrev 2025-07-07 12:50:47 följande:
    Jag är fortfarande gravid o allt så bra ut än så länge❤️ lättad men samtidigt insåg jag att det är så sjukt långt kvar och mkt kan hända på vägen.
    Åh vad skönt!!! 🥰 Ja så är det, och den där oron kommer hänga med!! Jag försöker hela tiden tänka att det är större chans att det kommer gå vägen än att det inte skulle göra det!! 
  • Anonym (Tufft2025)
    Anonym (.) skrev 2025-07-07 17:10:14 följande:
    Åh vad skönt!!! 🥰 Ja så är det, och den där oron kommer hänga med!! Jag försöker hela tiden tänka att det är större chans att det kommer gå vägen än att det inte skulle göra det!! 
    Jag förstår vad du menar men när jag var i v 21 fick jag en infektion som satte sig i moderkakan vilket gjorde att jag fick missfall eftersom min kropp ville göra sig av med infektionen. Men jag ska försöka tänka att det inte kommer hända igen. 
Svar på tråden Droppade några dropper blod vid toabesök