Jobbat som sotare i ett halvår och aldrig påträffad en sådan paranoid man förut
Jag har jobbat som sotare och kommer in i folks lägenhet med extranyckel. Om folk inte önskar detta, så får dessa mejla i förväg att de vill vara hemma och att vi inte ska öppna med extranyckel.
En kille som stack extra mycket ut, berättade om att han är mer bekväm i att vara hemma när vi kommer.
När vi kom, så var han förberedd med att vara påklädd och hade gjort ordning med allt som var tänkt att det skulle vara, så han får plus i det. Det finns för vana att de vi besöker inte alls förberett något för att underlätta vårt arbete. Men denna kille var otroligt petig och förberedde mycket för oss.
Plockat undan saker och ställt fint i spisen och allt annat för att underlätta för oss.
Men det som var problemet är att kolade väldigt noga vad vi gjorde, framförallt mot mig som var i badrummet och gjorde rent i ventilationen. Han kollade väldigt mycket noga. Som om jag skulle vidröra hans tandborste eller någonting. Han var mycket, mycket försiktig.
Detta fick mig att tänka på om jag kommer hinna träffa en och annan galning och kanske bör sluta jobbet.
Jag har jobbat med detta i halvår och aldrig träffat någon liknade person förut. Faktum är att jag aldrig träffat en enda människa med sådan här beteende och personlighet förut.
Jag menar inget illa. Jag blev bara förvånad. Har ni träffat något liknade förut?