• Anonym (Anonym signatur)

Ångest

Hej. Jag har de senaste 4-5 åren haft en sån otrolig ångest. Det har nästan blivit ett tvångsmässigt beteende jag går runt och tänker på det jag gjorde i min tonår, i synnerhet en händelse. Jag är idag mellan 30-35 år och jag hatar den person jag var när jag var 17-18. 

Jag har aldrig använt våld eller tvång. Och jag upplever aldrig att jag har gjort något sexuellt mot någons vilja. Men en gång träffade jag en tjej och gjorde en sexuell handling på henne. Jag var omkring 18, och hon var drygt 5 år yngre. Omkring 13. Vid ett tidigare tillfälle skulle vi ha sex, men det blev tack och lov aldrig så. 

Även om det inte var något tvång, våld eller mot någons vilja så var detta 100% fel. Jag hatar hur jag var i min tonår och jag skäms jättemycket. Jag bad tjejen för några år sedan om förlåt. Hon sa att det inte var något som påverkade henne idag och att nog jag har svårare att prata om det än henne. Vi är även vänner idag på Facebook och så. 

Hur vanligt är det jag har gjort och kan man såhär omkring 15 år senare gå vidare från det? Det fanns absolut ingen tanke på att göra henne illa på något sätt. Jag menade inget illa, men min tonårshjärna fungerade verkligen inte.

Jag gjorde även andra dumma saker i min tonårsperiod. Men det här är svårast att gå vidare från.

tack för att ni lyssnade.

• Svar på tråden Ångest
  • Anonym (Hjelp)

Jag rekommenderar att söka samtalshjälp om du inte gjort det. Bra att prata med någon professionell. det är lätt idag med Mindler och liknade tjänster. Ofta kan det hjälpa att få Hjälp att sortera sina känslor. Lycka till!

Svar på tråden Ångest