Varför är jag så blind?!?...
Sitter här och läser olika trådar om par som har problem på ett eller annat sätt, många gånger tänker jag...men herregud lämna bara! Ni passar inte ihop! Tänk på barnen!
Men så plötsligt när jag sitter och läser, så går det upp för mig att det där hade ju lika gärna kunnat vara jag som skrev.
Varför har jag själv varit så blind, förnekande eller whatever?
Varför har inte jag själv lämnat detta skit förhållandet?
Det är alltid samma sak. Vi tjafsar o bråkar och jag bara känner hur mycket jag vill OCH behöver få komma bort från detta. Men så blir det lugnt och man är så snälla i gulliga mot varandra, för vi älskar ju varandra så mycket... eller?
Jo det är ju klart, vi älskar varandra jättemycket MEN...
Det är tjafs precis varje dag och han kan gärna sätta igång redan man precis klivit ur sängen, tjafsar vid frukosten TROTS att man ber om att få äta i lugn och ro.
Han umgås med kompisar och kan komma hem mycket senare än vad han sagt. Men om jag blir lite sen så tar de hus i helvete.
Jag har tänkt börja skriva dagbok om allt som händer. Mycket för att få skriva ut mig, dels för att lättare få en överblick över hur vårt förhållande egentligen mår. Och kanske jag tillslut inser att jag måste gå, även om det gör ont att lämna någon man älskar.
Jag vet egentligen inte varför jag skriver detta här i forumet... Men tack vare trådar jag läst här, så har det gått upp för mig att jag måste få en förändring i mitt eget liv.