• Anonym (Less på skiten)

Vill lämna, men måste då ordning på mitt liv först

Träffade min make för snart 7 år sedan. Vi hade båda barn sen tidigare. Jag var just då sjukskriven (utbränd) Sedan dess har vi startat eget tillsammans, fått en dotter och jag har sen en tid tillbaka inga andra känslor än förakt för den jag är gift med. Han gnäller konstant om att jag inte gör något. (Jag sköter hemmet, både hans och mina barns behov, mat, tvätt, bokföring) Men jag ger inte honom den bekräftelsen han vill ha. (Sex) Konstigt? Vem fan tänder på en halv alkoholiserad mansbebis?
    Detta har lett till eviga bråk om att han minsann mår dåligt och känner att han inte duger. Tar han hänsyn till att jag har vissa behov av tid för mig själv? Icke. Då blir han sur och tycker att jag prioriterar bort "vår" tid. 
    Är jag ett stort jävla rövhål om jag väntar lite med att lämna tills dess att jag hittat ett jobb jag kan försörja mig själv och barnen på, eller ska jag slänga ut aset och riskera att förlora huset? (Ja, han har varit våldsam också .

• Svar på tråden Vill lämna, men måste då ordning på mitt liv först
  • Anonym (Mj)

Det är inte så att han gärna vill vara med dig som han älskar? Och kanske mår dåligt och dricker lite för mycket när du inte bekräftar honom? 
    Och så blir det en ond cirkel av allt? 

Utveckla gärna "våldsam".

• Anonym (Less på skiten)

Våldsam... Slag, sparkar, verbalt våld, hot.
    Kan mycket väl ha blivit en ond cirkel, men tycker ändå att en man inte ska kräva konstant bekräftelse. Jag som kvinna gör det inte. Jag har lite för mycket annat att tänka på. Min familj te.x

• fornminne
    Anonym (Less på skiten) skrev 2025-07-07 01:13:27 följande:

Våldsam... Slag, sparkar, verbalt våld, hot.
    Kan mycket väl ha blivit en ond cirkel, men tycker ändå att en man inte ska kräva konstant bekräftelse. Jag som kvinna gör det inte. Jag har lite för mycket annat att tänka på. Min familj te.x

Har han varit våldsam bör du lämna omgående..Varför är det du som sköter allt, även hans barn? Varför bilda ny familj och starta företag när du var sjukskriven och utbränd?
  • Tow2Mater

Varför inte hitta ett jobb samtidigt som ni pratar om vem som kan köpa ut vem ur huset? ni har barn så bete er som vuxna och kom överens om hur ni separerar utan att traumatisera era barn.

• Konsekvens

En jättejobbig situation. Men du behöver lämna på en gång för att inte brytas ner och för att skydda dina barn. Våld kan aldrig accepteras och så länge du stannar blir det ju en sorts acceptans.

• Anonym (?)
    Tow2Mater skrev 2025-07-07 16:20:06 följande:
    Var skriver ts att barn bevittnar våld?
    Så du tycker det är OK för barnen om han bara slår henne i garaget när de inte ser? Annars en obegriplig kommentar.
  • Anonym (Du låter som mitt ex)
    Anonym (Mj) skrev 2025-07-07 00:26:04 följande:

Det är inte så att han gärna vill vara med dig som han älskar? Och kanske mår dåligt och dricker lite för mycket när du inte bekräftar honom? 
    Och så blir det en ond cirkel av allt? 

Utveckla gärna "våldsam".

Du låter som mitt ex. Anledningen till att han drack var för att jag var så jävla jobbig att leva med, att jag aldrig prioriterade honom utan bara mig själv, att jag var så jävla "high maintainance" och krävande. Jag höll på att utplåna mig själv för att vara honom till lags, anpassade allt efter honom, fick höra att jag var en fet hora, en gold digger (efter 20 år tillsammans), värdelös, kossa, gris, och en massa andra "fina" ord... och sen undrade han varför jag tappade sexlusten och allt annat.... men det var mitt fel att han drack en bib om dagen, minst en 6-pack 3,5or och gärna någon extra flaska vin.... sen blev han sur när jag inte orkade mer.... 
  • Tow2Mater
    Anonym (?) skrev 2025-07-07 16:43:45 följande:
    Så du tycker det är OK för barnen om han bara slår henne i garaget när de inte ser? Annars en obegriplig kommentar.
    Vad har det ena med deta andra att gora?

Jag sa redan:

Varför inte hitta ett jobb samtidigt som ni pratar om vem som kan köpa ut vem ur huset? ni har barn så bete er som vuxna och kom överens om hur ni separerar utan att traumatisera era barn.
Svar på tråden Vill lämna, men måste då ordning på mitt liv först