• Anonym (OG)

Hon vill att jag straffar henne

Min fru var otrogen för några år sedan. Jag hade min aningar och till slut erkände hon.

Det tog en stund men jag valde ändå att vara kvar med henne och hon lovade att det skulle bli bra.

Vi har inte riktigt kommit över otroheten och framförallt så litar jag inte på henne.

Min fru har ventilerat med en väninna som också var otrogen tidigare. Hon bad att bli bestraffad av hennes man och det har tydligen varit positivt för deras relation.

Nu har min fru kommit med samma önskemål, att jag ska bestraffa henne. Det ska vara ett sätt att komma vidare i vår relation.

Nu har det gått en tid och jag har tänkt till och från men förstår ändå inte riktigt.

Finns det någon här som har egen erfarenhet av något likande?

Min fru har tidigare föreslagit att jag ska ha ett ONS med någon för att vi ska vara kvitt. Det är ingenting som intresserar mig. För mig är det helt otänkbart.

• Svar på tråden Hon vill att jag straffar henne
  • Jesper f

Dålig idé, 2 fel gör inte ett rätt. Det är illa nog som det är. Parterapi kan nog vara bra för er båda om ni ska kunna rensa och gå vidare, försöka bygga nytt förtroende. Men som förut kommer det aldrig bli.

• Anonym (O)

Jag förstår henne. Hon gjorde ett misstag och skäms och genom att du gör samma sak slipper hon ditt (eventuella) ältande om det varje gång ni bråkar där skammen bara dras upp igen och igen. 

• Fjäril kär

På ett sätt kan jag förstå hur hon tänker eftersom många som är otrogen aldrig ställs inför några konsekvenser av sina handlingar utan tvärtom "belönas" av att man stannar kvar som partner och att det är den bedragna som städar upp, slätar över och tystar ner sveket , life goes on liksom ...  och att aldrig riktigt få möta en rejäl ilska eller få konsekvenser av otrohet kan i vissa fall bli kontraproduktivt i längden...  

Å andra sidan...här blir jag bekymrad..  att ta råd av en annan otrogen är i min värd ett bevis på att hon inte förstått allvaret och inte särskilt mycket ångrar sig utan mest är irriterad över att ha blivit avslöjad.. det visar sig i det råd hon kommer med. Hon tror det är en lek..  
    Att du går sönder av hennes svek går henne helt förbi och tror att allt är bra bara du typ beslagtar hennes mobil en vecka eller kysser nån annan på fest ..   tycker du själv att det låter som en person som ångrar sig? 

Om vi leker med tanken att du skulle ligga med nån annan, vem tror du kommer dra fördel av det i era gräl sen? Just det.  Hon.. hon kommer spela ut kortet med att DU var otrogen och att HON är bedragen...  

• burleskburkläsk
    Anonym (OG) skrev 2025-07-07 09:55:40 följande:
    Min fru har tidigare föreslagit att jag ska ha ett ONS med någon för att vi ska vara kvitt. Det är ingenting som intresserar mig. För mig är det helt otänkbart.
    Jag har varit utsatt för otrohet tidigare i mitt liv...det föreslogs inte att jag skulle vara med någon, hon visste att jag visste om vad hon höll på med men hon försökte ljuga mig full av skit.

Hade hon föreslagit att jag skulle vara med nån annan hade jag blivit förbannad.

Varför skall jag som inte gjort fel göra fel för att hon skall må bra...själv då gå emot mina egna normer och sen är jag inte ett dugg bättre...nej fy fan!

Vad händer om hon är otrogen igen då?

De brukar hålla på till de blir påkomna...kan vara år...de säger att det hänt en gång och att det var ett misstag.
    I de trådar jag läst som har med otrohet att göra.
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (m)
    Fjäril kär skrev 2025-07-07 10:42:04 följande:

På ett sätt kan jag förstå hur hon tänker eftersom många som är otrogen aldrig ställs inför några konsekvenser av sina handlingar utan tvärtom "belönas" av att man stannar kvar som partner och att det är den bedragna som städar upp, slätar över och tystar ner sveket , life goes on liksom ...  och att aldrig riktigt få möta en rejäl ilska eller få konsekvenser av otrohet kan i vissa fall bli kontraproduktivt i längden...  

Å andra sidan...här blir jag bekymrad..  att ta råd av en annan otrogen är i min värd ett bevis på att hon inte förstått allvaret och inte särskilt mycket ångrar sig utan mest är irriterad över att ha blivit avslöjad.. det visar sig i det råd hon kommer med. Hon tror det är en lek..  
    Att du går sönder av hennes svek går henne helt förbi och tror att allt är bra bara du typ beslagtar hennes mobil en vecka eller kysser nån annan på fest ..   tycker du själv att det låter som en person som ångrar sig? 

Om vi leker med tanken att du skulle ligga med nån annan, vem tror du kommer dra fördel av det i era gräl sen? Just det.  Hon.. hon kommer spela ut kortet med att DU var otrogen och att HON är bedragen...  

Du kan inte kalla det för otrohet då det skulle vara överenskommet av båda 
  • Anonym (Erfaren_man)

Tyvärr följde du inte Regel nummer 1 i en relation:
    Om din partner är otrogen så GÖR OMEDELBART SLUT!

Om du följt den så hade du antagligen idag istället varit tillsammans med en ärlig, trogen och lojal partner. 

• Anonym (Kvinna...)

Min brors sambo var otrogen. Brorsan blev helt besatt över att hämnas genom att själv vara otrogen. När han till slut hittat en "stackare" som han låg med en natt kändes det inte alls så bra som han hade inbillat sig. Följden blev att ingen av dem litar på varandra men de håller ihop på grund av barn m.m.
    Bara tragiskt hela situationen tycker jag som nära utomstående. 

Kan du inte gå vidare så är det bättre att lämna än fortsätta må dåligt i denna "relation" som aldrig kan bli vad det en gång var.

Har själv blivit bedragen vid ett par tillfällen och har alltid gjort slut!

Själv har jag aldrig- och kommer ALDRIG vara otrogen,  det vet jag med säkerhet!

• Anonym (OG)
    Jesper f skrev 2025-07-07 09:59:00 följande:

Dålig idé, 2 fel gör inte ett rätt. Det är illa nog som det är. Parterapi kan nog vara bra för er båda om ni ska kunna rensa och gå vidare, försöka bygga nytt förtroende. Men som förut kommer det aldrig bli.

Jag håller med, det är en dålig idé.

Det kan vara en väg framåt med parterapi. Jag har inte bestämt mig än hur jag vill göra.
  • Anonym (OG)
    Anonym (O) skrev 2025-07-07 10:14:56 följande:

Jag förstår henne. Hon gjorde ett misstag och skäms och genom att du gör samma sak slipper hon ditt (eventuella) ältande om det varje gång ni bråkar där skammen bara dras upp igen och igen. 

Jag förstår också henne på någon nivå men ändå inte. Jag förstår skammen men jag saknar djupet från henne.

Att hon förstår vad hon gjort
  • Anonym (Mannen)

Du kan väl "straffa" henne på annat sätt?

Det kan t.ex. vara sexuellt, att hon ska göra sådant som du vill och hon egentligen inte går igång på men ändå ska ställa upp på för att blir straffad. Typ suga och svälja satsen, om det är något hon inte gjort tidigare pga att hon tycker det smakar illa. 
    Eller lite verbal förnedring, som att kalla henne smutsig hora när du binder fast henne och tar henne hårt. 

Det kan ju även bli något som hon själv går igång på, så att det blir en nytändning för er båda.

Svar på tråden Hon vill att jag straffar henne