Vabb eller ej?
Hej!
Jag är lite kluven om hur jag gör i denna sits. Det är så att jag tagit på mig ett sommarjobb på stället jag gjorde min yrkespraktik på. Då jag var angelägen om detta jobb främst för erfarenheten så tackade jag ja. Min man jobbar utomlands i perioder så jag har fått lösa det med min pappa och mamma (separerade), vilket funkat bra hittills med min 4 åring. Nästa vecka är mina 3 sista dagar på företaget, då är tanken att min mamma skulle vara med barnet. Problemet nu är att man mamma lider av MS och har åkt på ett skov i form av känselbortfall och trötthet. Hon vet ju sällan hur länge skovet håller i sig men vi båda vet att hon inte riktigt är kapabel till att ta hand om min 4-åring om hon mår som hon gör idag. Det kan ju ockå ge med sig om ett par dagar...
MEN...I värst fall. Hur gör jag? Förskolan är ju stängd och har är satt på ledighet. Alla andra som kan tänkas hjälpa till är på semester. Får jag vabba? Det är verkligen det sista jag vill göra men om jag inte har något annat val?
Hatar att känna mig besvärlig och skäms över att behöva vabba om jag nu får/måste det. Samtidigt som jag inte kan kräva av min mamma att vara barnvakt i det stadiet hon är i nu... Men det kan ju också bli bättre under veckan.
Mannen kan ju inte heller avbryta sitt jobb utomlands för dessa 3 dagar...