Granne ovanför har barn som är uppe till efter midnatt
Bor nån familj från jag vette fasen var de kommer ifrån men verkar som de tycker det är normalt att låta barnen springa omkring sent på kvällarna, sitta och titta på TV högt och ha sig. Eskalerade nu särskilt under sommarlovet.
Har ringt på några gånger när det varit lite för livat och mina egna barn inte kan sova, man har typ sagt "okej, vi fixar", det blir tyst, sen nästa dag är det som ingenting har hänt.
Så jag pratade med hyresvärden och då blev grannen helt vansinnig tydligen, sen blev hyresvärden lite avvaktande och tyckte att det där kunde jag och grannen lösa. Så då är vi på ruta ett igen.
De har egen tvättmaskin som de tvättar på, nästintill varje dag. Nu ikväll tyckte de det var lämpligt att dra igång den vid 22, jag var upp och ringde på efter en kvart när det slutat centrifugera som värst och de säger "snart klar snart klar".
Jo tjena, efter en timmes dovt brummande så drog centriifugen igång igen.
De verkar ju tro att man kan bete sig hur som helst, och nu har vi en hyresvärd som är konflikträdd dessutom. Vafan ska man göra? Måste man bli medlem i hyresgästöreningen eller finns det nån annan lösning?
Har varit lite lockande att låna kompisens elgitarr men då stör man ju andra grannr istället...