Ögonryckningar?
Vet inte vad jag ska börja. Men första gången jag upplevde ögonryckningar var när jag gick till en psykolog, detta var förövrigt över 10år sedan. Jag kommer ihåg första gången, vi pratade om ett trauma och plötsligt började det rycka i ögonen okontrollerat och psykologen såg det med, vet inte varför eller hur det blev så. Men nu 10år senare får jag fortfarande dessa ögonryckningar i samband med när jag får ångest/känner mig utstirrad eller t.o.m när jag tänker på något som triggar min ångest. Sker ofta vid sociala sammanhang där jag av någon anledning känner mig utstirrad.
Jag har aldrig sagt detta till någon för jag vill inte att det ska uppmärksammas av mina nära och blir med fokus mot mina ögon. Men känner verkligen att detta är otroligt jobbigt och påverkar mig enormt. Känns att jag knappt kan äta restaurang ute och sitta mittemot någon då detta triggar.
Jag förstår att det är ångest/stress som påverkar mina ögon, men hur ska man söka hjälp för detta? Jag har aldrig sökt vård om detta heller, men känns som.att jag nu behöver det
Det jobbigaste är att jag kan vara lugn och allt går bra, men jag får ingen förvarning innan det sker och går bara på några sekunder så får jag ångest våg/panik.