• Anonym (Bamse)

Bamse - världens starkaste björn

Jag tycker det är konstigt att utbudet av kulturarvet Bamse är så otroligt litet. 

Jag har gått igenom biblioteket, ljudboksappar, tidningsappar, osv, men det finns så lite och jag kan definitivt inte hitta klassiker som Vargens liv.

När jag går in på Tradera kan en endaste tidning kosta upp till 99 kronor.

Varför har inte Egmont gjort fler samlingsalbum? Bamse är väl lika aktuell idag som för 20 år sedan?

• Svar på tråden Bamse - världens starkaste björn
  • Anonym (L)

Tror dessvärre att Bamse är för mycket vänster för att uppskattas idag. 

• Anonym (Skalman)

Bamse är inte ett kulturarv utan en kommersiell produkt vars rättigheter ägs av Egmont Story House AB.

Bamses olika serietidningar för olika målgrupper sälj i hundratusental varje månad.

Du kan köpa Bamsemuggar, Bamseryggsäckar, Bamsepyjamas, Bamsespel, Bamse ... allt!

.
    Egmont har gett ut samlingsvolymer på i stort sett allt som finns i Bamseväg.

Kolla särskilt på "Bamses Bibliotek" där varje årgång från starten år 1973 till 2010 finns utgiven i särskilda samlingsböcker per årgång.

Före det har du Bamse - veckoversionen som är en samlingsvolym för Bamse åren 1966 - 1970

Åren däremellan, 1971 och 1972, saknas av rättighetsskäl

Så, allt Bamsematerial mellan 1966 och 2010 finns redan åter-utgivet i samlingsvolymer, med undantag för 1971 och 1972 på grund av rättigheter

.
    Egmont drar förmodligen in in så det räcker och blir över på varumärket Bamse och skulle de se en nisch för ytterligare produkter så lär de producera detta.

• Anonym (Skalman)

Äventyret "Vargens liv" köper du i böckerna "Bamses Bibliotek 31" och "Bamses Bibliotek 32"

En förkortad variant ska finnas i "Bamse Extra nr 10"

Eller så köper du lösnumren 4-5-6-7 från 1988 som de publicerades i orginal. 

Svar på tråden Bamse - världens starkaste björn