Cykla till jobbet.
Hur många är det här som cyklar till jobbet? Hur långt har du? Någon som har 1-2 mil? Imorgon hade jag tänkt ge mig på att cykla till jobbet. Dels ur den ekonomiska biten men även för motion som aldrig annars blir av.
Hur många är det här som cyklar till jobbet? Hur långt har du? Någon som har 1-2 mil? Imorgon hade jag tänkt ge mig på att cykla till jobbet. Dels ur den ekonomiska biten men även för motion som aldrig annars blir av.
Cyklar året runt. Men det är bara 1,5 km i småstadstrafik. De jag känner som cyklar så långt som du antingen duschar när de kommer till jobbet eller har elcykel.
Jag cyklade ett år. 2 mil enkel resa.
Det funkar fint om man har elcykel och en ljudbok i öronen.
Men visst är det surt när regnet öser ner och det är kallt.
Som tur var kunde jag ta bussen när det var extremväder.
Jag cyklade ett år. 2 mil enkel resa.
Det funkar fint om man har elcykel och en ljudbok i öronen.
Men visst är det surt när regnet öser ner och det är kallt.
Som tur var kunde jag ta bussen när det var extremväder.
Kommer varken ha elcykel eller ljudbok. 2 mil på vanlig cykel är inga problem så länge man har ork och fysik till det.
Ja, är det dåligt väder så finns buss här med
Kommer varken ha elcykel eller ljudbok. 2 mil på vanlig cykel är inga problem så länge man har ork och fysik till det.
Ja, är det dåligt väder så finns buss här med
Cyklar tyvärr inte till jobbet sedan jag bytte arbetsplats för några år sedan.
Men innan dessa cyklade jag 24km enkel väg till jobbet. Oftast inte varje dag utan runt 3 ggr i veckan. Sjukt jobbigt första gångerna men med tiden fick jag världens kondition.
Ett tiips är att satsa på bra grejer. En bra cykel förstås, av hög kvalitet på växlar och bromsar etc och med lättrullade däck som inte får punktering så lätt.
Sedan bra kläder så att man har för alla tänkbara väder, oavsett om det är varmt eller svinkallt ska de sitta perfekt. Lager på laget. Bra underställ i merinoull på vintern. Alla kläder ska vara lätta och åtsmitande så de inte fladdrar.
Beror på.
Att cykla två mil på en dag, vid enstaka tillfällen, kunde jag göra även när min kondition var rätt kass (men då tog det en bra stund). Att cykla fyra mil varje dag, året runt, skulle jag nog inte palla. Då fick det bli elcykel eller kollektivtrafik.
Normalt cyklar jag 18 km per dag på en sjuväxlad standardcykel. Det hade gärna fått vara lite kortare, i synnerhet på vintern, men bussförbindelserna är inget vidare så jag kämpar på.
Jag cyklade 7.5km-9km enkel väg (9km om jag behövde passera skolan för att lämna eller hämta barn) under 4 år. De första 3 åren tog jag bilen vintertid men det sista året cyklade jag hela vintern förutom ca 3v när jag lyckades få punka i stort sett så fort jag satte mig på cykeln. Jag duschade och bytte kläder (hade arbetskläder) när jag kom till jobbet, hade jag inte haft tillgång till dusch hade det inte funkat.
Slutade eftersom jag bytte jobb till ett där jag har drygt 9 mil till kontoret (om man tar motorvägen, antar att det lätt passerar 10 mil om man skulle cykla). När jag började tänkte jag att jag skulle cykla till tågstationen på sommaren (ca 2 mil) men eftersom jag i stort sett bara jobbar hemifrån har det inte blivit av.