• Anonym (Se normal ut!)

Posering på bild

Varför förstör de bilderna med handen i nacken så att en vass armbåge spretar ut? En hand bredvid ansiktet gör att den ser jättestor ut. En hand på huvudet??? De plutar med munnen som en fisk, och värst är det med förstorade läppar. De kan även räcka ut tungan vilket förstör alltihopa.

När jag ska ta bilder på mina vänner så vill jag inte att de ska se ut så här. Det är inget roligt att visa i framtiden. Förr i tiden satte man handen i nacken för att driva med sig själv, "jag är så snygg ha ha!" Men nu verkar det vara på allvar. Varför? 

• Svar på tråden Posering på bild
  • Anonym (Se normal ut!)

Jag har vänligt bett dem om att se normala ut på bilderna, men de gör så här i alla fall. Dessa bilder ska ju sparas för framtiden, och om 10 år så undrar väl alla varför de räckte ut tungan, eller gjorde så där med munnen. Så de bilderna kommer man väl att plocka bort, och anses som helt misslyckade. Då de räcker ut tungan ser det på håll ut som en jättetjock underläpp. Men det är väl något som förhoppningsvis är tillfälligt, så jag får försöka att stå ut. Jag får ta spontana bilder då de ser normala ut. 

• Anonym (Se normal ut!)

Så jag undrar varför de gör så här när det bara förstör bilderna.

• Anonym (f)
    Anonym (Se normal ut!) skrev 2025-07-09 18:27:02 följande:

Vilket bara du verkar tycka så...
  • Anonym (Abc)

Jag brukar göra galna miner för att dölja hur ful jag är

• Anonym (f)
    Anonym (Abc) skrev 2025-07-09 19:39:35 följande:

Jag brukar göra galna miner för att dölja hur ful jag är

Ja det är ofta en självförtroendegrej på det viset
  • EnAnonumius
    Anonym (Se normal ut!) skrev 2025-07-09 18:21:46 följande:

Jag har vänligt bett dem om att se normala ut på bilderna, men de gör så här i alla fall. Dessa bilder ska ju sparas för framtiden, och om 10 år så undrar väl alla varför de räckte ut tungan, eller gjorde så där med munnen. Så de bilderna kommer man väl att plocka bort, och anses som helt misslyckade. Då de räcker ut tungan ser det på håll ut som en jättetjock underläpp. Men det är väl något som förhoppningsvis är tillfälligt, så jag får försöka att stå ut. Jag får ta spontana bilder då de ser normala ut. 

Anonym (Se normal ut!) skrev 2025-07-09 18:27:02 följande:

Jag ser ingenstans i dina poster där du har frågat dina vänner varför det gör så.. Utan du bara konstaterar att du har sagt åt dem att "se normala ut".

Och att fråga dina vänner varför de gör så här var inget alternativ för att <förklara här>?

Hur skall främlingar på ett nätforum som inte känner dina vänner veta hur det tänker och kunna svara på varför de gör så hade du tänkt?

Jag och mina vänner har gjort roliga miner och poser på kort, när vi var unga. Inget vi hart stört oss på i efterhand inte ens efter typ 20 år. Utan vi sitter mest och skrattar och kommer ihåg roliga sker, som hände i samband med de korten, när man vill ta en nostalgitripp och titta på korten som togs då.

Så använd inte ditt subjektiva tyckande och måla det sedan på "alla". För som sagt "alla" måste inte undra varför man gjorde på ett visst sätt på kort som ung. Då "alla" inte har samma smak och tycke som dig.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (S)
    Anonym (Se normal ut!) skrev 2025-07-09 18:21:46 följande:

Går ni i högstadiet?
  • Anonym (Hölle)

Kör annars väldigt fort förbi en fartkamera när du känner att du vill ha en bild på en kompis och denne sitter i passagerarsätet. Jag har fastnat på en sådan bild vid ett tillfälle och måste säga att den naturlighet och spontanitet som man får på en sådan bild faktiskt är svårslagen.

• Anonym (Plutmunnar)

Haha, jag undrar också varför man håller på så där! Plutmunnar och insugna kinder är verkligen grejen nu, det ser fan inte klokt ut🤣

Svar på tråden Posering på bild