• Anonym (Present)

60 års present

Tips på 60 års present till en pappa som har mycket? 

Tänker mig resa eller upplevelse av något slag, han är hyfsat ofärdig i kroppen. 

Är fattig som fan men måste ändå lägga pengar på detta,.vår budget totalt är kanske 3000 (tillsammans med.mitt syskon. 

Förväntningarna är kanske att vi ska ge något för 20 000. Men det finns ingen chans.

• Svar på tråden 60 års present
  • Anonym (Family)

Tror ni verkligen att en sextioårig pappa "som har mycket " uppskattar vråldyr present för 20 000? En så dyr present skulle göra mina föräldrar djupt generade och även mina svärföräldrar. Dra ner på ambitionerna är mitt råd. Mina föräldrar skulle blivit glada för ett par operabiljetter + en liten bit mat i pausen

• Anonym (Anna)

Är det verkligen din pappas förväntning att ni ska ge present för 20.000 när du är "fattig som fan" eller är det du/ditt syskons egen/egna förväntningar. 

Min pappa fyllde nyligen 70 och är också en sån som säger att han redan har allt och inget önskar, han fick av mig och mina 2 syskon en låda med olika fisk-och köttbitar att tillaga och inramade fotografier på barnbarnen och blev jätteglad för det. 

• Anonym (Present)
    Anonym (Family) skrev 2025-07-10 02:26:03 följande:

Tror ni verkligen att en sextioårig pappa "som har mycket " uppskattar vråldyr present för 20 000? En så dyr present skulle göra mina föräldrar djupt generade och även mina svärföräldrar. Dra ner på ambitionerna är mitt råd. Mina föräldrar skulle blivit glada för ett par operabiljetter + en liten bit mat i pausen

Tyvärr så tror jag det, de är skrytiga av sig och har skrytiga vänner. Ger vi något mindre så kommer vi framstå som dåliga. Och styvsyskona har mycket pengar och kommer garanterat att ge något dyrt.
Svar på tråden 60 års present