• Anonym (Uppbrott)

Vad finns det för fördelar med att bryta med familjen?

Har nyligen brutit med min familj (föräldrar och syskon) för att jag aldrig känt någon vidare samhörighet med dem och för att de alltid sett mig som det sämsta syskonet.

Jag känner mig faktiskt friare som människa än någonsin pga detta. Någon mer som gjort samma, och vad har det gett dig för fördelar?

• Svar på tråden Vad finns det för fördelar med att bryta med familjen?
  • Anonym (Dumpstertime)

Slippa må dåligt inför varje kontakt eller potentiell kontakt (en förälder, i mitt fall).

Slippa må dåligt av helt obefogade dumma kommentarer, och slippa bli upprörd över att få höra brottsliga saker som personen gjort eller håller på med.

Slippa planera och fira hela storhelger med personer man knappt skulle vilja dela hiss med.

Slippa lägga pengar på presenter, kan köpa trevliga saker till mig själv istället.

Slippa mer grubbel över relationen- om den ska bli bättre eller sämre, om det är jag som har fel, om jag borde stå ut med det eller det eller detta fast jag spyr på deras (o)moral osv osv.

Jag har varit fri från min omöjliga förälder och hens släkt i 25 år och jag ångrar ingenting.

• Anonym (jovars)

Jag har brutit med min familj, men det var på mycket allvarligare grunder än så. Och ja, man känner sig så klart friare när sten lyfts från börda.

Svar på tråden Vad finns det för fördelar med att bryta med familjen?