Domningar i tårna
Jag har haft det i några veckor lite till och från ,andra och tredje tån på högra foten. Trodde det berodde på skorna som var ganska dåliga (sandaler) men sen köpte jag nya och det har ändå blivit värre senaste dagarna, ibland gör det lite ont och ibland är det som stickningar.
Jag är 37 år gammal, har inte diabetes (vad jag vet, ska kolla upp det men har inga andra symtom). Kollade senast blodsocker när jag var gravid och då var det bra. Jag fick barn för 5 månader sen och helammar, vet inte om det spelar någon roll, tänkte på hormoner och så. Läste att det kan vara på grund av problem med ryggen också, jag bär dottern väldigt mycket och hon är tung (9,3 kg redan). Bär sonen som är 3 ibland också men bara korta stunder.
När man googlar står det ju både ofarliga saker och riktigt allvarliga som MS.. och diabetes såklart men kan det verkligen vara första symtomet? Ska ringa vårdcentralen på måndag men tänkte att jag frågar här också om någon har varit med om det? Eller vet vad det kan bero på?
Tacksam för svar!