• Anonym (Förvirrad relation)

När slutar man älska någon?

Vi har varit separerade i snart 2 år...
    Efter över 20 år ihop kan jag inte bara lämna och släppa...
    Vi känner varandra utan och innan , det är honom jag alltid berättat allt för, den första jag kommit med nyheter till, den jag gjort allt med . Gått igenom både goda stunder och svåra stunder. Men vi har alltid varit VI. Sedan vi var 18 år gamla.

Vi gled isär känslomässigt i slutet.. pga barn som nådde dåligt gav jag henne mitt allt , all min energi ..
    Men några månader innan separationen var set som vi fann varandra igen och jag kände stort hopp. 

Men han följde att han ej mådde bra, kände sig utanför i vår egna familj, inte en del av oss längre... Och sökte sig till det grönare gräset.

Han blev vän med en på jobbet som han sökte stöd hos.. som utvecklades till ngt mer som han ville utforska. Så han ville separera.

Sedan dess har vi fortsatt träffas ändå kan inte släppa varandra. Men problemet är att jag fortfarande älskar honom , och han har absolut känslor men ej allt lika starka. 
    Jag är en stor känslomänniska har alla känslor utanpå medans han håller allt i om sig och har väldigt lätt att bara gå vidare och ser ej tillbaka eller ältar inget.
    Så vi är i det sättet väldigt omaka och det har gjort att vi trots att vi ses regelbubdet även har dagar där vi egentligen fattar att vi ej borde ses, främst för min skull så jag kan bli stark i mig själv och tillslut inse att det inte ÄR VI längre...

Men han vill ses, jag vill ses.. vi ses...
    Umgås som nära vänner. Nästan varje kväll. Är intima.
    Och då känns det superbra.

Sen har han samtidigt sitt nya liv nytt jobb vänner.. det grönare gräset.
    Och när han väljer annat över mig kraschar jag totalt.

Vi är ej ihop han har inga förpliktelser 
    Men mina starka känslor gör att jag reagerat varje gång han väljer att umgås med andra än mig...

Jag borde bryta 

Men jag älskar honom

Jag äcklas av tanken att dejta ngn annan eller röra ngn annan...
    Bryter vi kommer jag vara ensam.
    Utan bästa vän
    Utan ngn som jag delat allt allt med
    Utan ngn jag är så trygg med intimt 

Men kan jag läka i denna situation?
    HUR slutar man älska ngn...

Svar på tråden När slutar man älska någon?