• Anonym (Datasnille)

Spåra en IP på en hotmail

Jag undrar om man loggar in på ett öppet nätverk typ kommunhuset eller bibliotek och skickar ett Mail från en hotmail/outlook. Går det att spåra Ip adressen och om det går är det till just biblioteket som ip kan spåras? Och är det ok att göra det från sin egen mobil eller måste man låna en offentlig dator? varför jag vill veta detta är oväsentligt men jag vill skicka ett man som ingen ska kunna se vem som skickat 

• Svar på tråden Spåra en IP på en hotmail
  • Anonym (me)

Det mesta på nätet går att spåra, kräver bara en person med rätt kunskap för att göra det.

• Anonym (Datasnille)
    Anonym (me) skrev 2025-07-14 14:19:44 följande:

Det mesta på nätet går att spåra, kräver bara en person med rätt kunskap för att göra det.

Jo det vet jag. Men om jag skapar en hotmail på en offentlig dator och loggar in där så borde den ju inte kunna spåras till mig utan till datorn?
  • Anonym (M)
    Anonym (Datasnille) skrev 2025-07-14 14:41:42 följande:
    Jo det vet jag. Men om jag skapar en hotmail på en offentlig dator och loggar in där så borde den ju inte kunna spåras till mig utan till datorn?
    Det stämmer men är det otänkbart att man kan visa att du satt vid datorn vid den tidpunkten?
  • Anonym (me)

Om du är så rädd att det du ska skicka kan spåras tillbaka till dig så är det nog nästan bättre att skicka ett anonymt gammalt hederligt brev.

• Anonym (Datasnille)
    Anonym (M) skrev 2025-07-14 14:52:12 följande:
    Det stämmer men är det otänkbart att man kan visa att du satt vid datorn vid den tidpunkten?
    Nej det är ju en risk. Men inget ställe jag brukar vara på och en stor stad 
  • Anonym (Datasnille)
    Anonym (me) skrev 2025-07-14 15:15:11 följande:

Om du är så rädd att det du ska skicka kan spåras tillbaka till dig så är det nog nästan bättre att skicka ett anonymt gammalt hederligt brev.

Ett alternativ absolut men Mail känns enklare ändå
  • Anonym (Hej)

Tänk På att du måste ange telefonnummer när du skapar ny mejl

Svar på tråden Spåra en IP på en hotmail