• Anonym (Anonym)

Otrogen i 1,5 år

Jag och min fru har vart tillsammans i 20 år gifta i 10 och de sista 6 åren har vi inte haft något samliv alls.
    Hon sa att hon inte var intresserad alls av sex men kollade på porr och lekte med sina leksaker, glömde kvar dom i sängen, istället för att vilja försöka hitta tillbaka till varandra.
    Lite problemet har vart att hon har vart utbränd till och från för att hon försöker få en karriär och fick en ålderskris men det har jag stöttat och det är jag som har tagit hand om hem och våran son under tiden.

Den senaste halvåret har hon uppfört sig konstigt, trimmar sig, nya underkläder när hon åker iväg och tar med sig mobilen över allt och lägger den upp och ner när vi siter tillsammans. 
    Nu kom jag på henne för en stund sen och först förnekar hon det men efter jag har ringt killen, som är en vi känner tillsammans som erkände allt, erkände hon tillslut. 
    Hon sa att det bara pågått i ett halvår men visade sig att det har vart ett och halv år.
    Så alla tågbiljetter och hotellrum som jag har bokat till henne för att hon skulle komma iväg på olika intressen hon hade har bara vart för att träffa honom, känner mig så jäkla dum i efterhand och man borde fattat det redan då när man aldrig fick följa med men man trodde ju inte att det var nått.
    Så nu har man gått här i sex år utan sex och väntat på att hon ska hitta sig själv så vi kan ha sex och så har hon haft någon annan. 
    Nu blev det bara massa ordbajs men vi ligger i skilsmässa och ska sälja huset så förhoppnings vis blir det sålt snart men det är skitjobbigt att vi fortfarande bor ihop och hon åker iväg och träffar honom under tiden.

• Svar på tråden Otrogen i 1,5 år
  • Anonym (Hm)

Vilken jävla skit. Jag har tyvärr inga råd eller tröstande ord att komma med. Jag är bara sjukt ledsen för din skull. Jag har också varit där du är. 

och det är en jävla skit! 

• Anonym (kram)

Åh, jag blir så ledsen för din skull. Du verkar vara en jättefin man som stöttat henne så. 

• Anonym (kram)

...samt så tycker jag att hon ska ersätta dig för resorna du bokat åt henne. Då det låter som att du betalat för de. 

• Anonym (Drömmen om en kollega)

Lider med dig, själv har jag blivit utsatt för liknande. Mitt ex bad mig passa våra barn så hon kunde jobba extra, i början misstänkte jag ingenting men sen visade de sig att hon åkte och knullade med en ny kille samtidigt som jag tog barnen på hennes vecka för att hon skulle jobba. 

Känner mig så blåst. 

• Anonym (Anonym)

Det är sånt jäkla svek, svårt att se hur man ska gå vidare men jag hoppas det löser sig för dig på bästa vis.
    Om man nu inte är intresserad av sin partner så kan man väl avsluta det innan man träffar någon annan.
    Jag tog upp det med min fru att vi kunde gå på parterapi för att hitta tillbaka innan det hände med hon var inte intresserad och hon tyckte till och med efter att vi kunde sälja huset och skaffa varsin lägenhet och försöka igen. 

• Anonym (Anonym)
    Studentpappa skrev 2025-07-14 21:51:34 följande:

Inget att vänta på, skaffa tinder och börja jakten!

Inget jag är intresserad av just nu och det skulle inte vara rätt för den person jag träffat om jag inte släppt mitt förflutna. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-16 09:37:35 följande:

Det är sånt jäkla svek, svårt att se hur man ska gå vidare men jag hoppas det löser sig för dig på bästa vis.
    Om man nu inte är intresserad av sin partner så kan man väl avsluta det innan man träffar någon annan.
    Jag tog upp det med min fru att vi kunde gå på parterapi för att hitta tillbaka innan det hände med hon var inte intresserad och hon tyckte till och med efter att vi kunde sälja huset och skaffa varsin lägenhet och försöka igen. 

Skulle vara ett svar till drömmen om en kollega 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (kram) skrev 2025-07-14 21:35:14 följande:

...samt så tycker jag att hon ska ersätta dig för resorna du bokat åt henne. Då det låter som att du betalat för de. 

Hon kommer inte betala tillbaka någonting.
    Hon har inte ens bett om ursäkt för någonting. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-14 21:24:45 följande:

Vilken jävla skit. Jag har tyvärr inga råd eller tröstande ord att komma med. Jag är bara sjukt ledsen för din skull. Jag har också varit där du är. 

och det är en jävla skit! 

Det är tydligen mer vanligt än vad man trodde när man pratat med andra om det.
    Hoppas du mår bättre efter allt.
  • Anonym (Drömmen om en kollega)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-16 09:39:10 följande:
    Inget jag är intresserad av just nu och det skulle inte vara rätt för den person jag träffat om jag inte släppt mitt förflutna. 
    Delar din känsla, är inte heller redo. 
  • Livetdärdethänder1
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-14 20:28:00 följande:
    Otrogen i 1,5 år

Jag och min fru har vart tillsammans i 20 år gifta i 10 och de sista 6 åren har vi inte haft något samliv alls.
    Hon sa att hon inte var intresserad alls av sex men kollade på porr och lekte med sina leksaker, glömde kvar dom i sängen, istället för att vilja försöka hitta tillbaka till varandra.
    Lite problemet har vart att hon har vart utbränd till och från för att hon försöker få en karriär och fick en ålderskris men det har jag stöttat och det är jag som har tagit hand om hem och våran son under tiden.

Den senaste halvåret har hon uppfört sig konstigt, trimmar sig, nya underkläder när hon åker iväg och tar med sig mobilen över allt och lägger den upp och ner när vi siter tillsammans. 
    Nu kom jag på henne för en stund sen och först förnekar hon det men efter jag har ringt killen, som är en vi känner tillsammans som erkände allt, erkände hon tillslut. 
    Hon sa att det bara pågått i ett halvår men visade sig att det har vart ett och halv år.
    Så alla tågbiljetter och hotellrum som jag har bokat till henne för att hon skulle komma iväg på olika intressen hon hade har bara vart för att träffa honom, känner mig så jäkla dum i efterhand och man borde fattat det redan då när man aldrig fick följa med men man trodde ju inte att det var nått.
    Så nu har man gått här i sex år utan sex och väntat på att hon ska hitta sig själv så vi kan ha sex och så har hon haft någon annan. 
    Nu blev det bara massa ordbajs men vi ligger i skilsmässa och ska sälja huset så förhoppnings vis blir det sålt snart men det är skitjobbigt att vi fortfarande bor ihop och hon åker iväg och träffar honom under tiden.

Bra att det kom upp till ytan så du inte behöver kasta bort mer tid i den relationen ☀️
  • Anonym (Bappelsin)

Beklagar TS, det är en bedrövlig soppa du hamnat i.

Men en fråga- hur hjälplös är den här kvinnan om hon inte ens kan boka biljetter till sig själv, när du inte ens ska med?

Är hon överhuvudtaget en fungerande vuxen då, undrar man?

Jag tror du kommer att känna en stor lättnad när ni äntligen delat på er, och att hennes nya relation knappast kommer att bli långvarig.

• Anonym (kram)
    Livetdärdethänder1 skrev 2025-07-16 10:27:33 följande:
    Bra att det kom upp till ytan så du inte behöver kasta bort mer tid i den relationen ☀️
    En nära bekant var med om liknande. Året efter hade han träffat sitt livs kärlek (de är gifta idag) och påbörjar familj, medan det otrogna exet (som betedde sig otroligt illa i separationen) blev lämnad av sin nya och haft det tufft. 
    Ibland får man vara skadeglad. :) 
  • Snucke
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-16 09:37:35 följande:

Det där sista ska du inte lyssna på det är bara sånt som sägs för att gjuta olja på vågorna och underlätta övergången. Det bästa du kan göra är att spela helt iskall och pusha på försäljningen då stökar du till det i huvudet på henne.
  • Anonym (1)
    Snucke skrev 2025-07-29 19:21:27 följande:
    Det där sista ska du inte lyssna på det är bara sånt som sägs för att gjuta olja på vågorna och underlätta övergången. Det bästa du kan göra är att spela helt iskall och pusha på försäljningen då stökar du till det i huvudet på henne.
    Varför skulle han vilja stöka i huvudet på henne, vad är det att sträva efter?
  • Anonym (Anonym)
    Snucke skrev 2025-07-29 19:21:27 följande:
    Jag vill bara sälja huset så fort som möjligt och lägga det här bakom mig.
    Det räcker att vi har barn ihop och behöver samarbeta i framtiden. 
  • Anonym (Eller?)
    Anonym (kram) skrev 2025-07-16 13:24:52 följande:
    En nära bekant var med om liknande. Året efter hade han träffat sitt livs kärlek (de är gifta idag) och påbörjar familj, medan det otrogna exet (som betedde sig otroligt illa i separationen) blev lämnad av sin nya och haft det tufft. 
    Ibland får man vara skadeglad. :) 
    Vill bara säga att man inte ska tro man vet allt utifrån. Mitt ex skulle kunna måla upp det exakt såhär medans han betett sig som en skit till och från under hela vår 10 + årliga relation där det också fanns potentiella kvinnor inblandade. När jag vän träffade någon annan på slutet och vi sen separerade deklarerade han för typ hela världen om att jag bedragit honom, det handlade inte alls om hans dysfunktionella sätt. Min nya relation blev det inget av, såg det som en om än ful väg ut men varför känna lojalitet mot någon som inte vet ordets innebörd? Han gjorde också precis som du skriver, träffade någon ny inom ett år och allt skulle gå så fort. Jag på håll kan se han fortfarande är i sin kris efter vår separation och de som betalat priset för hans nya ?livs kärlek?(det har funnits många) är våra barn.
    Kunde inte låta bli att svara på ditt inlägg då det är så lätt att tro saker utifrån och jag har fått  sura blickar av hans vänner på stan som inte alls vet hur vi haft det under åren. 
Svar på tråden Otrogen i 1,5 år