Känns igen mycket väl. Min f.d. sambo var väldigt snäll, empatisk och omtänksam i början av förhållandet, och egoist var det sista man kunde kalla honom då. Men med tiden förändrades han mer och mer och gjorde mindre och mindre för mig. Lagade bilen ställde han dock alltid upp på eftersom han hade ett bilintresse. Men han kunde laga till något gott åt sig själv, t.ex varma mackor eller Tacos, utan att fråga om jag ville ha, sen satt han där och mumsade och kollade på TV eller Netflix. Om han hade gjort 9 varma mackor på en plåt med olika pålägg och jag frågade om jag fick ta EN, så sa han att nja, jag vill nog spara dem tills imorgon. När jag frågade om jag fick äta av hans Tacos kunde han på sin höjd erbjuda mig 1 fyllt pitabröd, men menade att eftersom han är man så har han mer behov av att äta.
Sista åren fick jag typ strumpor och någon BH i födelsedagspresent/ julklapp, det var vad han ansåg sig ha råd med. Han bjöd heller aldrig ut mig på någon resa eller på restaurang de sista åren. Slutade hjälpa till med städ och tvätt osv.
Män blir ofta sådär när de börjar ta kvinnan för given, där får man se till att snappa upp varningssignaler i tid. Finns förstås också kvinnor som kan vara sådana.