Mitt ex och hans fd tjej hör av sig efter 10 år
För 10 år sedan träffade jag en kille under ca 1 års tid. Den första månaden var han väl snäll men efter ett tag började jag märka att han började bete sig annorlunda. Han gömde mobilen, smög ut och tog samtal, blev lättirriterad och började utan anledning kalla mig fula saker när vi inte sågs, i sms. Han fullständigt matade på med sms i form av tex du är störd, idiot, efterbliven, psykfall, du hör hemma på psyket, ingen kommer någonsin vilja ha dig, osv.
Han hade en annan samtidigt. Jag frågade det lite snällt om det stämde, ena stunden sa han ja , skrattade mig i ansiktet och sa att han aldrig skulle vilja ha mig ändå och nästa nej. En gång skrattade han i mitt ansikte och sa att han aldrig ens träffat mig, att vi aldrig hållt på och att det är något jag fått för mig. Jag blev rädd och började gråta, varav han sen sa förlåt och att han skojade.
Allr detta varvades med ord som att jag är världens finaste, snällaste tjej. Jag fick panik, blev rädd och åkte ibland till honom för att prata om vad allt berodde på. Vi blev vänner. Jag åkte hem igen (7 mil enkel väg) och det börjades om igen. Så höll det på under nästan 1 års tid. Jag förstod ingenting och vågade inte heller lämna då han jag blev rädd. Men till slut fick jag nog för jag var helt förstörd. Bytte nummer. Sen pratade vi inte mer.
Nu 10 år efter hörde han av sig. Hans tjej hade lämnat honom och hade varit otrogen 2 ggr. Han bad om ursäkt och förklarade varför det hade blivit som det hade blivit. Enligt honom var hans tjej helt galen och väldigt svartsjuk. Han har träffat en annan. Men han ville bli vän med mig.
Hans fd tjej hörde sen av sig till mig också. Hon undrade hur han hade varit mot mig eftersom han hade behandlat henne dåligt. Hon frågade också om min version, hur allt hade gått till. Hon kände sig lurad. Han hade till henne sagt att jag var fullständigt galen och förföljde honom. Tydligen massor med fula ord, målade upp mig som en hemsk människa. Men när jag berättade allt sa hon att hon hade gjort samma sak själv och förstod mig helt. Litar dock inte på henne heller för hon visste att jag träffade honom samtidigt, varför fortsätta då? Och varför hörde hon inte av sig till mig för att redan då fråga om min version. Men men.
Båda vill vara vän med mig. Jag klarar inte det.
Allt detta drar upp gamla minnen och jag mår just nu skit. Som någon sorts PTSD där allt dras upp igen och jag mår lika dåligt nu som när det hände. Har panikångest .
Vad håller dessa människor på med? Hur ser ni på hela situationen? Självklart ska jag inte ha mer kontakt med den men vad pysslar de med?