• Jimmy75

Omplacering av katt

Hej!

Jag är fullt medveten om att jag inte får annonsera här....så ingen inbillar sig att det är vad jag gör.

Jag har en katt som behöver omplaceras då den inte mår bra här hos oss. Bodde i villa när katten skaffades men blev, olyckligt för kattens skull, tvungen att flytta till lägenhet ca ett år senare, utan möjlighet för katten att gå ut. Är det någon här som vet något bra sätt? Jag har frågat varenda upptänklig bekant men de som kan eller vill ha katt har redan sin kvot fylld. Är det bara annonsering som gäller och var är i så fall bästa stället att annonsera om det?

• Svar på tråden Omplacering av katt
  • Alessia

Finns det inget katthem där du bor, eller en förmedling av katter och hundar som behöver omplaceras. Googla får du se om du får napp. 
    Annons kan dra till sig oönskade svar. Det vet jag som ibland via hundklubben har hjälpt till att omplacera hundar. Då brukar vi ta hjälp av lokal veterinär som har hyfsat god kännedom om presumtiva adoptivmattar/hussar och även hälsoundersöker hunden i fråga. Men det gäller alltså hund, inte katt.

• Jimmy75
    Alessia skrev 2025-07-15 11:39:06 följande:

Finns det inget katthem där du bor, eller en förmedling av katter och hundar som behöver omplaceras. Googla får du se om du får napp. 
    Annons kan dra till sig oönskade svar. Det vet jag som ibland via hundklubben har hjälpt till att omplacera hundar. Då brukar vi ta hjälp av lokal veterinär som har hyfsat god kännedom om presumtiva adoptivmattar/hussar och även hälsoundersöker hunden i fråga. Men det gäller alltså hund, inte katt.

Tack Alessia!

Det är min erfarenhet också kring annonser och anledningen till min förhoppning att det kommer något mycket bättre från någon här. Får kolla upp det där med katthem närmare.

Svar på tråden Omplacering av katt