• Anonym (Sotis)

De tränar ihop, barnsligt att bli svartsjuk?

Jag har en atletisk väninna som håller på med acroyoga. Grejen är att hon är ganska stor och tung, inte tjock alls, men liksom muskulös och "grov". Så de andra killarna kan inte göra många trick/poser ihop med henne eftersom de är typ vana vid halva den vikten, kanske lite mer men inte typ 80kg det är för mycket för dem. Så hon har fått med min man på det här. Jag sa ok först...men det känns inte helt ok faktiskt. Googla på det och titta på olika poser osv  det är...intimt på nåt sätt. Är jag barnslig? (Bor ej i Sverige därför jag vågar göra tråden öht).

• Svar på tråden De tränar ihop, barnsligt att bli svartsjuk?
  • Anonym (Hm)

Asså, jag googlade och jag vet absolut ingen man som skulle gå med på den där typen av träning om han inte var intresserad av kvinnan han gör det med. Jag hade bett henne att hitta en annan partner och honom att lägga av. 

• Anonym (Erfaren_man)

Nära och intimt. 

Säg till din man att du har ändrat dig eftersom du (fullt motiverat) känner dig obekväm med situationen. Respekterar han dig så lyssnar han. 

Annars kanske han snart är hennes man, inte din. 

• Anonym (123)

Väldigt svårt att säga tycker jag. Jag som har idrottat hela mitt liv, till viss del med saker som kommer in på akrobatik, skulle nog inte se det som intimt ens om jag gjorde det med min man. 

Men efter att jag lyssnat på min mans "äh, fattar du inte att alla dina killkompisar som du tyckte var dina bästisar ville ligga med dig" så blir jag mer tveksam. Andra människor kanske inte tänker som jag gör. 

Kanske ska tillägga att hans kommentar inte är baserat på att han är en svartsjuk person, det baseras på att han tycker jag är naiv som är så övertygad om att varenda man jag träffar aldrig skulle vara intresserad av mig för något annat än bara prata.

Men jag fattar att om man själv inte hållit på med idrott som innebär närkontakt att man kan ha svårt att förstå hur absolut osexuellt det är även om det utifrån kan se så ut som superintimt. 

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (123) skrev 2025-07-15 19:23:35 följande:

Men efter att jag lyssnat på min mans "äh, fattar du inte att alla dina killkompisar som du tyckte var dina bästisar ville ligga med dig" så blir jag mer tveksam. Andra människor kanske inte tänker som jag gör. 

Kanske ska tillägga att hans kommentar inte är baserat på att han är en svartsjuk person, det baseras på att han tycker jag är naiv som är så övertygad om att varenda man jag träffar aldrig skulle vara intresserad av mig för något annat än bara prata.

Lyssna på din man. Vi män vet att de allra flesta så kallade killkompisar egentligen vill mer. Det är så vi män funkar helt enkelt. (undantag finns givetvis, men de är få)
  • Queen81

Jag fick  googla då jag inte visste vad det var. Jag är verkligen inte en svartsjuk person men jag skulle tycka det var lite besvärande om jag hade en man och han gjorde detta med min väninna. Besvärande att han ville göra det.
    Gillar han det? Har du pratat med honom om det?

• Tukt

Finns ju gott om idrotter där man har kroppskontakt med varandra, utan att folk går helt bananas. De är väl inte ensamma heller?
    Finns ju inget som säger heller att det är aktiviteten i sig som triggar fram något.

• Anonym

Ryt ifrån!
    Inget jag hade gillat

• Anonym (Sotis)

Egentligen är det bara saker som 45 sek och lite framåt i den här 

Den typen av trick hon behöver honom i. Inte ens hela grejen. 

• Anonym (Erfaren_man)

TS, det är inte enbart de rent fysiska övningarna som är problemet. 

De planerar inför passen, de kanske åker dit ihop. Det är all tid de har ihop, ensamma utan dig. Det är alla samtalen, skratten och förtroligheten. Snart anförtror de varandra saker. En vänskap dem emellan som djupnar allt mer, och snart har båda kanske fått känslor förvarandra. 

Och allt detta låter du ske rakt framför näsan på dig. 

• Tukt
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-07-16 09:46:37 följande:

TS, det är inte enbart de rent fysiska övningarna som är problemet. 

De planerar inför passen, de kanske åker dit ihop. Det är all tid de har ihop, ensamma utan dig. Det är alla samtalen, skratten och förtroligheten. Snart anförtror de varandra saker. En vänskap dem emellan som djupnar allt mer, och snart har båda kanske fått känslor förvarandra. 

Och allt detta låter du ske rakt framför näsan på dig. 

Det är väl egentligen bättre att vara ärlig. Det finns de som inte tror att män och kvinnor kan vara vänner, och det som finns de som vet att det går.
    Den första gruppen har en tendens att tro det gäller alla, eftersom de själva inte kan.
    Så i stället för att försöka leda saker i bevis är det väl bättre att se det som det är, att TS och hennes partner är olika där. Och kanske ska de då inte ens ha en relation.
  • Anonym (Majblomma)

Jag tycker inte du är barnslig. Hans träning ska inte gå ut över ditt välmående. Om du är obekväm med hans aktiviteter eller personerna han utför aktiviteterna tillsammans med, så får han byta träningsform och träningskompisar till något som är mer passande.

Svar på tråden De tränar ihop, barnsligt att bli svartsjuk?